Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArgument för och emot skor
You need to log in to create posts and topics.

Marcus, "pissing contest"?

Jag är inte världens snabbaste så korta pass är sällan snabbare äm 5-tempo.
Däremot gillar jag att hålla på länge. Längsta enskilda pass kan ha varit häromdagen, då blev det tre mil i aquasocks.

Andra kul pass: Åresta Första L

Peter.
Du är ett undantag.

De flesta barfota + minimalistiska springer varken långt eller fort.

Nu lyckades jag "hicka".

Nej det är inte pissing contest. Det jag noterar är bara att de flesta barfotaentusiasterna faktiskt håller sig till jogging i måttliga mängder vilket i sig är ett utmärkt sätt att hålla sig skadefri. Sen hänvisas det till att det är avsaknaden av skor so

Jag är inte snabb i jämförelse med många av dem som har resonerat kring minimalism och resultat i den här tråden (Mackan, Lars S), men jag gör milen på låga 37 och har ett resultatinriktat fokus på min löpträning.

För min del har löpning i minimalistisk

"Runners World har väl sällan varit kända för att snappa upp nya trender, tvärtom skulle jag säga."

Nu har jag inte tidningen framför mig men jag kan svära på att jag såg en kort notis om minimalistiska skor (med en bild på ett par Five Fingers) i senast

För att då förtydliga lite så är jag inte skeptisk mot minimalistiska skor utan jag är skeptisk mot att många råder alla att springa springa i dessa eller för all del utan skor. Det skulle jag aldrig våga råda någon utan vissa behöver faktiskt sina uppbyg

Jag var tvungen att kolla en extra gång att det inte var jag som skrivit Eriks inlägg ovan. 😉 I alla fall ända till sista stycket, för jag springer faktiskt barfota en del. Dock inte jättemycket utan mest som nerjogg 2-3 km efter vanliga skodda pass.

At

Du har ju troligtvis inget problem med ditt löpsteg, Marcus. Inte med de tider du har presterat. Hur långt framför kroppen landar din häl när du håller sub-4-tempo på en mara? 50cm? Då måste du se ut som en älg när du kommer farande. Troligtvis landar den

Tord: Ser man hur löparen springer så går det att komma med råd men utan att se någons löpsteg så vågar inte jag råda dem till att springa med en viss sko eller utan en viss sko. Jag skulle varken råda någon till att springa med Kayano för att lösa deras