Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 16:29I senaste RW har de ett stort skotest. Helt utan några barfotaskor. Jag måste säga att jag blev lite förvånad. De kunde väl ha haft en särskild kategori för barfotaskorna.
Istället var det stabila, stabilare och stabilast skor som gällde 😀
I senaste RW har de ett stort skotest. Helt utan några barfotaskor. Jag måste säga att jag blev lite förvånad. De kunde väl ha haft en särskild kategori för barfotaskorna.
Istället var det stabila, stabilare och stabilast skor som gällde 😀
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 20:20Några som springer barfota i snön?
Några som springer barfota i snön?
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 20:34Runners World har väl sällan varit kända för att snappa upp nya trender, tvärtom skulle jag säga.
Man kan nog vända på frågan: Hur många procent av deltagarna i Göteborgsvarvet eller Stockholm Marathon springer barfota/minimalistiskt idag och hur många b
Runners World har väl sällan varit kända för att snappa upp nya trender, tvärtom skulle jag säga.
Man kan nog vända på frågan: Hur många procent av deltagarna i Göteborgsvarvet eller Stockholm Marathon springer barfota/minimalistiskt idag och hur många b
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 21:30Fifty sixty procent...typ...!?
Fifty sixty procent...typ...!?
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 21:43Robert, kolla på Youtube, det finns några galningar.
Men med bara ett par aquasocks och ullstrumpor har jag lätt klarat -10 grader i vintras. Fötterna blir varma av att jobba. För min del är det andningsapparaten/halsen som säger stopp om jag ska våga sp
Robert, kolla på Youtube, det finns några galningar.
Men med bara ett par aquasocks och ullstrumpor har jag lätt klarat -10 grader i vintras. Fötterna blir varma av att jobba. För min del är det andningsapparaten/halsen som säger stopp om jag ska våga sp
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 22:50"Att byta till barfota eller odämpat kräver en målmedveten och tidsödande omställning som kanske inte alla är beredda att satsa" skriver Tomas. Men några inlägg tidigare skriver ju Sylvia att det är plättlätt och gick på tre veckor att byta löpstil från s
"Att byta till barfota eller odämpat kräver en målmedveten och tidsödande omställning som kanske inte alla är beredda att satsa" skriver Tomas. Men några inlägg tidigare skriver ju Sylvia att det är plättlätt och gick på tre veckor att byta löpstil från s
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 22:58Lena: Sylvias första försök att springa barfota var knappast problemfritt om jag minns rätt. Efter ett tag av styrketräning var det däremot rätt lätt när hon väl försökte igen vad jag förstår. Att få in löpsteget är ingen konst egentligen, det går på ett
Lena: Sylvias första försök att springa barfota var knappast problemfritt om jag minns rätt. Efter ett tag av styrketräning var det däremot rätt lätt när hon väl försökte igen vad jag förstår. Att få in löpsteget är ingen konst egentligen, det går på ett
Quote from Catharina Brattlin on 26 April 2011, 23:04Lena, nej, så skrev jag inte. 🙂
Jag skrev att det gick väldigt lätt att byta löpsteg från hälisättning till framfotisättning. Tack vare att jag hade sprungit mycket barfota, där fotisättningen naturligt bli på främre delen av foten.
Barfotalöpandet g
Lena, nej, så skrev jag inte. 🙂
Jag skrev att det gick väldigt lätt att byta löpsteg från hälisättning till framfotisättning. Tack vare att jag hade sprungit mycket barfota, där fotisättningen naturligt bli på främre delen av foten.
Barfotalöpandet g
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 23:10Jag kan också understryka vikten av att ta det lugnt och bygga upp styrkan i fötterna sucessivt. För mej blev det Too Much, Too Soon och sju veckor träningsuppehåll.
Jag kan också understryka vikten av att ta det lugnt och bygga upp styrkan i fötterna sucessivt. För mej blev det Too Much, Too Soon och sju veckor träningsuppehåll.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 08:12Lena.
De allra flesta promenerar. Med hälisättning. I platta skor.
Numera blir det vanligare med stötdämpande skor i stället för platta vardagsskor utan stötdämpning.David.
En annan liten grupp är ultraentusiasterna. De klagar på att det ej skrivs ti
Lena.
De allra flesta promenerar. Med hälisättning. I platta skor.
Numera blir det vanligare med stötdämpande skor i stället för platta vardagsskor utan stötdämpning.
David.
En annan liten grupp är ultraentusiasterna. De klagar på att det ej skrivs ti