Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:241964 när Abebe sprang i Tokyo-OS hade han väl skor?
1964 när Abebe sprang i Tokyo-OS hade han väl skor?
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:26Japp, sponsorn ville nog det.
Japp, sponsorn ville nog det.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:28Han sprang också fortare :-). Men om jag förstått det rätt hade han knappt sprungit alls i skor innan.
Han sprang också fortare :-). Men om jag förstått det rätt hade han knappt sprungit alls i skor innan.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:29Han är nog inte ensam om att ha skor på fötterna pga sponsorer. Nuförtiden så hugger sponsorerna löparna innan de hinner ut internationellt och visa sina bara fötter, därav inga moderna barfotalöpare. För mycket pengar inblandat.
Han är nog inte ensam om att ha skor på fötterna pga sponsorer. Nuförtiden så hugger sponsorerna löparna innan de hinner ut internationellt och visa sina bara fötter, därav inga moderna barfotalöpare. För mycket pengar inblandat.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:29K-G Nyström: Hur såg skorna ut på den tiden då?
K-G Nyström: Hur såg skorna ut på den tiden då?
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:31Erik Olsson: Det som blir problemet med att tillämpa naturvetenskap och positivism på frågor som denna är att den handlar om upplevelser. Känslor och upplevelser undersöks i första hand av human- eller samhällsvetenskapliga forskare och få är de av dessa
Erik Olsson: Det som blir problemet med att tillämpa naturvetenskap och positivism på frågor som denna är att den handlar om upplevelser. Känslor och upplevelser undersöks i första hand av human- eller samhällsvetenskapliga forskare och få är de av dessa
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:33Ibland funderar jag över vad syftet med denna minimalistiska löpning är. Vissa säger att det är för att stärka upp sina klena fossingar, andra menar att de vill förändra sina löpsteg. I förlängningen undrar jag då; varför stärka upp sina fötter eller ändr
Ibland funderar jag över vad syftet med denna minimalistiska löpning är. Vissa säger att det är för att stärka upp sina klena fossingar, andra menar att de vill förändra sina löpsteg. I förlängningen undrar jag då; varför stärka upp sina fötter eller ändr
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:35Jodå David Pavid....det fanns en amerikan före Boklöv som körde med V-stilen. Men han körde faktiskt med ett omvänt V....dvs han hade spetsarna ihop där fram och så körde han ut benen å ändarna istället. Tror att han kallades något men kommer inte ihåg++!
Jodå David Pavid....det fanns en amerikan före Boklöv som körde med V-stilen. Men han körde faktiskt med ett omvänt V....dvs han hade spetsarna ihop där fram och så körde han ut benen å ändarna istället. Tror att han kallades något men kommer inte ihåg++!
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 22:08Lars: " varför stärka upp sina fötter eller ändra sitt löpsteg? För att bli snabbare? "
Jag tror att de flesta som provar gör det för att man har problem med skador som man inte lyckas lösa på annat sätt. Att stärka upp fötterna ser jag som en framtidsfö
Lars: " varför stärka upp sina fötter eller ändra sitt löpsteg? För att bli snabbare? "
Jag tror att de flesta som provar gör det för att man har problem med skador som man inte lyckas lösa på annat sätt. Att stärka upp fötterna ser jag som en framtidsfö
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 22:16Magnus
Skulle du tro att någon som har >10mm skillnad i benlängd, hade tidgare inte kunnat korsa ett vardagsrum utan skor med inlägg och dessutom har kallats "mr Plantar Fasciitis" av traktens ortopeder - skulle kunna springa barfota i Klippiga bergen? (
Magnus
Skulle du tro att någon som har >10mm skillnad i benlängd, hade tidgare inte kunnat korsa ett vardagsrum utan skor med inlägg och dessutom har kallats "mr Plantar Fasciitis" av traktens ortopeder - skulle kunna springa barfota i Klippiga bergen? (