Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:00Olle A. Mina knäskador blev sämre av att försöka springa på framfoten.
1964 sprang Abebe Bikila barfota i Rom. Noll efterföljare.
1984 sprang Zola Budd barfota i Los Angeles. Noll efterföljare.
Kollar man JVM i "park"terräng så finns där bland flickorna
Olle A. Mina knäskador blev sämre av att försöka springa på framfoten.
1964 sprang Abebe Bikila barfota i Rom. Noll efterföljare.
1984 sprang Zola Budd barfota i Los Angeles. Noll efterföljare.
Kollar man JVM i "park"terräng så finns där bland flickorna
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:06Nu var det 1960 som Abebe sprang i Rom-OS. 1964 sprang han i Tokyo-OS
Nu var det 1960 som Abebe sprang i Rom-OS. 1964 sprang han i Tokyo-OS
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:07Magnus:
Ur ett evolutionärt perspektiv är det mycket tveksamt att kalla löpning för onaturligt. Jag dristar mig till att säga att det rent av är felaktigt.
Vidare håller jag helt med den som skrev att skor eller inte och stötdämpning eller inte är två h
Magnus:
Ur ett evolutionärt perspektiv är det mycket tveksamt att kalla löpning för onaturligt. Jag dristar mig till att säga att det rent av är felaktigt.
Vidare håller jag helt med den som skrev att skor eller inte och stötdämpning eller inte är två h
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:23Erik: Vilken är den vetenskapliga studien du skriver om? Jag kanske har missat något inlägg, men jag ser mest referenser till "Born to run" och den boken är ju knappast någon vetenskaplig skrift. Den innehåller en del intressanta tankar, men också en mass
Erik: Vilken är den vetenskapliga studien du skriver om? Jag kanske har missat något inlägg, men jag ser mest referenser till "Born to run" och den boken är ju knappast någon vetenskaplig skrift. Den innehåller en del intressanta tankar, men också en mass
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:24Goddag yxskaft, Magnus H?
Goddag yxskaft, Magnus H?
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:32Staffan:
Författaren hänvisar till en studie av Steven Robbins & Edward Waked på McGill University i Montreal. Hittade en länk till den här:
http://www.archives-pmr.org/article/S0003-9993%2897%2990157-X/abstract
Staffan:
Författaren hänvisar till en studie av Steven Robbins & Edward Waked på McGill University i Montreal. Hittade en länk till den här:
http://www.archives-pmr.org/article/S0003-9993%2897%2990157-X/abstract
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:47Välkommen 2012 Mikael. (t+)
Hoppas vi hamnar på samma "tävling" någon gång.Tillägg.
Tack för rättelsen David.
Vill kanske förtränga att jag hade möjlighet att ha varit med 1960.
51 år och ingen efterföljare.
Välkommen 2012 Mikael. (t+)
Hoppas vi hamnar på samma "tävling" någon gång.
Tillägg.
Tack för rättelsen David.
Vill kanske förtränga att jag hade möjlighet att ha varit med 1960.
51 år och ingen efterföljare.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 20:58Jag var liten men naggande god redan då.
Jag var liten men naggande god redan då.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:16Olle, det här:
"Konsekvensen av detta är då att ju mer material du har mellan foten och underlaget, desto hårdare kommer man (omedvetet) att sätta i foten för att få tillräcklig information att skicka vidare till balansorganet"
kan knappast vara sant.
Olle, det här:
"Konsekvensen av detta är då att ju mer material du har mellan foten och underlaget, desto hårdare kommer man (omedvetet) att sätta i foten för att få tillräcklig information att skicka vidare till balansorganet"
kan knappast vara sant.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 21:21Lars, innan Boklöv slog igenom hoppade ingen V-stil =)
Spikdojjorna eliten använder på banan är väl i sort sett platta och tunna? Visst, banan är mjuk jag skulle tro att elljusspåret är ännu mjukare 😀
Lars, innan Boklöv slog igenom hoppade ingen V-stil =)
Spikdojjorna eliten använder på banan är väl i sort sett platta och tunna? Visst, banan är mjuk jag skulle tro att elljusspåret är ännu mjukare 😀