Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 18:57Om man vill hitta "bra" motargument, så är det ju jättelämpligt att ta in sin amputerade moster. Men man kan också bara säga att här verkar vi dra helt olika slutsatser av det vi ser. Jag har full förståelse för att man kan bli lite trött på somliga som v
Om man vill hitta "bra" motargument, så är det ju jättelämpligt att ta in sin amputerade moster. Men man kan också bara säga att här verkar vi dra helt olika slutsatser av det vi ser. Jag har full förståelse för att man kan bli lite trött på somliga som v
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:09Att springa barfota är det mest naturliga som det låter på en del är jag lite tveksam till. Vi vet att människan har skott fötter väääldigt länge. Precis som vi har haft kläder i olika former på oss länge. Hur länge är det ingen som vet.
Personligen tror
Att springa barfota är det mest naturliga som det låter på en del är jag lite tveksam till. Vi vet att människan har skott fötter väääldigt länge. Precis som vi har haft kläder i olika former på oss länge. Hur länge är det ingen som vet.
Personligen tror
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:09I frågan stötdämpat eller inte så tyckte jag personligen att ett av de mest intressanta styckena i Born to Run var det som berättade om hur hjärnan alltid söker information om underlaget man går eller springer på för att balansorganet ska fungera korrekt.
I frågan stötdämpat eller inte så tyckte jag personligen att ett av de mest intressanta styckena i Born to Run var det som berättade om hur hjärnan alltid söker information om underlaget man går eller springer på för att balansorganet ska fungera korrekt.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:10Om det är sant.
Om det är sant.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:23Det som är mest intressant för mig är vad som ger snabba tider på olika distanser. Träning och tävling med skor eller utan.
Eftersom distrikts-, Sverige- och världseliten till allra största del verkar välja att springa med skor på träning och tävling ko
Det som är mest intressant för mig är vad som ger snabba tider på olika distanser. Träning och tävling med skor eller utan.
Eftersom distrikts-, Sverige- och världseliten till allra största del verkar välja att springa med skor på träning och tävling ko
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:26Hu vilken hemsk tråd. Medan jag var ute och sprang 44 km idag i väldämpde skor (fast med perfekt "barfota" löpsteg) så har det rasslat in 60+ kommentarer.
Egentligen är det väl så här att om evolutionen utvecklat våra kroppar för att springa barfota (ink
Hu vilken hemsk tråd. Medan jag var ute och sprang 44 km idag i väldämpde skor (fast med perfekt "barfota" löpsteg) så har det rasslat in 60+ kommentarer.
Egentligen är det väl så här att om evolutionen utvecklat våra kroppar för att springa barfota (ink
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:37Fredrik:
Hela vitsen med vetenskapliga studier är väl att differentiera empiriska fakta från det ändlösa käbbel av "jag tror si och jag tror så" som många diskussioner annars tenderar att bara veva runt i cirklar?
En opartisk forskare gör en vetenskapl
Fredrik:
Hela vitsen med vetenskapliga studier är väl att differentiera empiriska fakta från det ändlösa käbbel av "jag tror si och jag tror så" som många diskussioner annars tenderar att bara veva runt i cirklar?
En opartisk forskare gör en vetenskapl
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:43Fredrik och Erik: Studien jag länkade på första sidan handlar om just effekten av stötdämpning.
Mikael: Jag har sett exempel på folk äldre än du med betydligt mer övervikt som lyckats bra med att lära sig springa barfota. 😉
Allvarligt, visst är enstaka
Fredrik och Erik: Studien jag länkade på första sidan handlar om just effekten av stötdämpning.
Mikael: Jag har sett exempel på folk äldre än du med betydligt mer övervikt som lyckats bra med att lära sig springa barfota. 😉
Allvarligt, visst är enstaka
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:44Jesper, som jag sa redan från början. En del klarar att springa barfota, andra inte. En del klarar att läsa utan glasögon, andra inte.
Frågan som fortfarande söker svar, är hur stor andel klarar det?
Vad gäller evolutionsargument så kan vi väl alla var
Jesper, som jag sa redan från början. En del klarar att springa barfota, andra inte. En del klarar att läsa utan glasögon, andra inte.
Frågan som fortfarande söker svar, är hur stor andel klarar det?
Vad gäller evolutionsargument så kan vi väl alla var
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 19:44Mer intressant än för/emot barfota och för/emot dämpning är att få igång ett ifrågasättande av alla dess högklackade löparpjäxor. Det är svårt att tro annat än att det löpsteg dessa skor anbefaller med förkortade/förslappade vadmuskler till följd, ofrånko
Mer intressant än för/emot barfota och för/emot dämpning är att få igång ett ifrågasättande av alla dess högklackade löparpjäxor. Det är svårt att tro annat än att det löpsteg dessa skor anbefaller med förkortade/förslappade vadmuskler till följd, ofrånko