Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 16:45Hehe, nä, jag kanske retas lite. Jag menar verkligen inte att alla kan(eller vill) springa utan dämpning. Spring i vad du vill och i vad som känns skönt!
Jag gillar bara inte glasögon-gämförelsen.Man har glasögon för att ögonen inte klarar av att bryt
Hehe, nä, jag kanske retas lite. Jag menar verkligen inte att alla kan(eller vill) springa utan dämpning. Spring i vad du vill och i vad som känns skönt!
Jag gillar bara inte glasögon-gämförelsen.
Man har glasögon för att ögonen inte klarar av att bryt
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 16:52Intressant parallell med ögon. Man kan fråga sig hur vanliga synfel är bland analfabeter. Man kan väl misstänka att all denna läsning som människor ger sig i kast med frestar på, alltså att i längre perioder fixera blicken mot en punkt på bara några decim
Intressant parallell med ögon. Man kan fråga sig hur vanliga synfel är bland analfabeter. Man kan väl misstänka att all denna läsning som människor ger sig i kast med frestar på, alltså att i längre perioder fixera blicken mot en punkt på bara några decim
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:01Magnus: Nej, att säga att alla kan springa utan skor är som att säga att det går att korrigera skelning med träning om vi nu ska hålla oss till ögonen. Det går och det görs med rätt enkla medel. Det handlar om muskelträning i båda fallen.
Magnus: Nej, att säga att alla kan springa utan skor är som att säga att det går att korrigera skelning med träning om vi nu ska hålla oss till ögonen. Det går och det görs med rätt enkla medel. Det handlar om muskelträning i båda fallen.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:07Jo, fast det går ju inte alls att alltid korrigera skelning med träning. Funkar ibland, beroende på hur illa det är.
Min dotter är tex opererad för skelning, medan jag slapp. Pga av skelningen saknar vi bägge djupseende. Ung. 10% av befolkningen saknar d
Jo, fast det går ju inte alls att alltid korrigera skelning med träning. Funkar ibland, beroende på hur illa det är.
Min dotter är tex opererad för skelning, medan jag slapp. Pga av skelningen saknar vi bägge djupseende. Ung. 10% av befolkningen saknar d
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:10Projekt barfota, de flesta? Kanske en majoritet klarar sig barfota, kanske det bara är en minoritet.
Projekt barfota, de flesta? Kanske en majoritet klarar sig barfota, kanske det bara är en minoritet.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:18Ja du Magnus svaret på det lär vi aldrig veta med säkerhet. Jag tror åtminstone att det är merparten... Sen hur mycket åratal av skoanvändande omöjliggör detta vet jag inte.
Ännu en gång, nä, har du ett synfel på ögat kan du inte träna bort det, inte det
Ja du Magnus svaret på det lär vi aldrig veta med säkerhet. Jag tror åtminstone att det är merparten... Sen hur mycket åratal av skoanvändande omöjliggör detta vet jag inte.
Ännu en gång, nä, har du ett synfel på ögat kan du inte träna bort det, inte det
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:22Jadu, än så länge är det väldigt få som tränar barfota. Skadorna kommer säkert att komma när det blir vanligare.
Jadu, än så länge är det väldigt få som tränar barfota. Skadorna kommer säkert att komma när det blir vanligare.
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:28Jämförelsen med glasögon missar ju målet helt och hållet. En mer korrekt jämförelse vore väl att anta att en person med normal syn har haft på sig glasögon hela sitt liv, med argumentet att man använder glasögon för att se bättre. Musklerna i ögat kommer
Jämförelsen med glasögon missar ju målet helt och hållet. En mer korrekt jämförelse vore väl att anta att en person med normal syn har haft på sig glasögon hela sitt liv, med argumentet att man använder glasögon för att se bättre. Musklerna i ögat kommer
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:30Jag förstår inte din liknelse, så den var nog inte så bra. 😉
Jag förstår inte din liknelse, så den var nog inte så bra. 😉
Quote from Elias Engqvist on 25 April 2011, 17:31Utsökt liknelse Jesper!
Utsökt liknelse Jesper!