Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:37En del syn"fel" är faktiskt, som någon sa tidigare i tråden, väldigt jämförbara, som handlar om att man använt ögonen ensidigt, dvs mycket och långa pass med fokus på pass 20-30 cm, med svart mot vitt, gör ungefär samma med ögonen som skor gör med muskler
En del syn"fel" är faktiskt, som någon sa tidigare i tråden, väldigt jämförbara, som handlar om att man använt ögonen ensidigt, dvs mycket och långa pass med fokus på pass 20-30 cm, med svart mot vitt, gör ungefär samma med ögonen som skor gör med muskler
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:46Magnus H: Du påstår att "för löpning behövs inga stötdämpande skor. För läsning behövs inga glasögon", men din liknelse håller inte av några anledningar:
Vi talar om löpare som inte lider av några medfödda eller utvecklade defekter. Att ha ett synfel är
Magnus H: Du påstår att "för löpning behövs inga stötdämpande skor. För läsning behövs inga glasögon", men din liknelse håller inte av några anledningar:
Vi talar om löpare som inte lider av några medfödda eller utvecklade defekter. Att ha ett synfel är
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:50Det är väl precis de medfödda felen som gör att barfotalöpnig inte är för alla, lika lite som läsning utan glasögon.
Du kan ju fundera över hur "förslappade" mina ögon var när jag fick glasögon innan jag fyllde 2 år (även min dotter). Var det de långa pa
Det är väl precis de medfödda felen som gör att barfotalöpnig inte är för alla, lika lite som läsning utan glasögon.
Du kan ju fundera över hur "förslappade" mina ögon var när jag fick glasögon innan jag fyllde 2 år (även min dotter). Var det de långa pa
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:56Men det är ju personer utan medfödda fel vi pratar om? Det är ju lönlöst att diskutera barfotalöpning för folk som uppenbarligen inte kan löpa barfota. Dock är det ju så att i princip alla som springer är födda utan några defekter.
Jag vet ingenting om d
Men det är ju personer utan medfödda fel vi pratar om? Det är ju lönlöst att diskutera barfotalöpning för folk som uppenbarligen inte kan löpa barfota. Dock är det ju så att i princip alla som springer är födda utan några defekter.
Jag vet ingenting om d
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 17:56Aha, du insåg inte min ironi? Då var jag otydlig, ber om ursäkt. Jag tror varken att läsa utan glasögon eller springa utan skor är en fråga om träna. En del kan det säkert utan problem, för många hjälper ingen vilja i världen.
Jesper, frågan är: Hur mång
Aha, du insåg inte min ironi? Då var jag otydlig, ber om ursäkt. Jag tror varken att läsa utan glasögon eller springa utan skor är en fråga om träna. En del kan det säkert utan problem, för många hjälper ingen vilja i världen.
Jesper, frågan är: Hur mång
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 18:01"Men det är ju personer utan medfödda fel vi pratar om? Det är ju lönlöst att diskutera barfotalöpning för folk som uppenbarligen inte kan löpa barfota."
Ja, om du utesluter alla som inte kan springa utan skor, så blir det ju uppenbarligen så att resten
"Men det är ju personer utan medfödda fel vi pratar om? Det är ju lönlöst att diskutera barfotalöpning för folk som uppenbarligen inte kan löpa barfota."
Ja, om du utesluter alla som inte kan springa utan skor, så blir det ju uppenbarligen så att resten
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 18:04Jag förstod din ironi utan problem, men den var malplacerad.
Återigen, om man har glasögon är det för att man har ett synfel och nej, då kan man inte träna bort det. Det är ingen som har påstått det. Däremot är det många som påstår att alla (observera at
Jag förstod din ironi utan problem, men den var malplacerad.
Återigen, om man har glasögon är det för att man har ett synfel och nej, då kan man inte träna bort det. Det är ingen som har påstått det. Däremot är det många som påstår att alla (observera at
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 18:10Är det inte smidigare att svara på allt i ett inlägg?
""Men det är ju personer utan medfödda fel vi pratar om? Det är ju lönlöst att diskutera barfotalöpning för folk som uppenbarligen inte kan löpa barfota."
Ja, om du utesluter alla som inte kan spring
Är det inte smidigare att svara på allt i ett inlägg?
""Men det är ju personer utan medfödda fel vi pratar om? Det är ju lönlöst att diskutera barfotalöpning för folk som uppenbarligen inte kan löpa barfota."
Ja, om du utesluter alla som inte kan spring
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 18:32Jag har en massa fel på ögonen typ åldersrelaterat...hehe...Måste ha dubbelslipade för att läsa å för att se längre bort. Terminalglasen behöver jag i affärer för att se priser å sånt på armlängds avstånd. Jag tar gärna av min brillorna för att kuta marat
Jag har en massa fel på ögonen typ åldersrelaterat...hehe...Måste ha dubbelslipade för att läsa å för att se längre bort. Terminalglasen behöver jag i affärer för att se priser å sånt på armlängds avstånd. Jag tar gärna av min brillorna för att kuta marat
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 18:34Att diskutera varje enskilt fall är ju bara löjligt.
Det tordes väl vara underförstått att diskussionen kretsar kring normalsvensson och dennes kropp. Att i diskussionen ta hänsyn till varje möjlig defekt man kan födas med eller råka ut för i livet blir
Att diskutera varje enskilt fall är ju bara löjligt.
Det tordes väl vara underförstått att diskussionen kretsar kring normalsvensson och dennes kropp. Att i diskussionen ta hänsyn till varje möjlig defekt man kan födas med eller råka ut för i livet blir