Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArrrgh!!
You need to log in to create posts and topics.

Nejdå!

Bra bilder!

Bara kommentarer i värmen....

Mitt onda sitter mer på det bredare området på senan, inte riktigt ända upp vid vadmuskeln men nästan. Det gör inte ont, utan senan "känns" mest. Det är en konstig beskrivning på en konstig känsla. Om jag masserar så ömmar den mer än smärtar och den känns

Svårt när man inte får klämma och känna på senan, men dina symtom tyder på en "akut" achillestendinos. Achillestendinos är väldigt vanlig, enligt studier som gjorts så får var 5e-6e löpare som kommer för behandling denna diagnos.

Du ska träna vadmuskulat

En fråga! När man gör excentriska tåhävningar med böjda knän. Hur mycket ska knäna då vara böjda?

Evely: http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669558
---------------------------

Kan förresten intyga att excentriska tåhävningar är mirakelmedicin mot krånglande hälsenor. Varit där några gånger om man säger så...

Böjt knä, ca 45 grader.

Tack! Jag har letat efter den artickeln men hittade inte tillbaka till den 🙂

När jag drog igång min löpning för 3-4 år sedan efter ett par års soffliggande så fick jag problem med hälsenor som ömmade. Jag blev då rekommenderad att göra tåhävningar dagligen, men att det skulle ta upp till 6 månader innan besvären försvann. Jag komm

Jonas P: Smart med att ta det i samband med tandborstningen, det är nog ett tips som jag ska ta tillvara på 🙂 Jag har inte några problem än, men det verkar vara en vanlig skada så att träna förebyggande borde inte skada.

Anders: Vad hände med din skada

Apropå Aaarrgh...

Jag hatar människor. De är i vägen!!!!