Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArrrgh!!
You need to log in to create posts and topics.

Jag tackar alla vänliga människor för informationen om skadade hälsenor! Båda mina hälsenor ömmar och på morgnarna är det tufft att gå innan jag kommit igång! Jag brukade springa ca 3-4 mil/vecka och detta verkar ha tagit ut sin rätt! Är det någon som har

http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf

http://g722.ub.gu.se/sok/dissdatabas/detaljvy.xml?id=6783

Kan ju vara på sin plats med ett par länkar!

(Är man i GBG och har problem med senorna är ju s

TACK för infon och ganska kul är att jag dessutom bor i Hässleholm (med tanke på broschyren......;-)

Marie, börja träna tåhävningar dagligen så tror jag du på 3-6 månaders sikt är av med dina problem. Det blev i alla fall jag, och jag fortsatte träna löpning precis som vanligt under tiden.

Aha, TACK för det positiva beskedet, jag har bara hört att man ska träna tåhävningar och sedan inte belasta alls genom löpning under lång td och det är inte alls bra då jag har sittande arbete och verkligen behöver röra på mig! Jag kör tåhävningar ca 3 gg

Man skall absolut inte sluta träna...senan skall belastas för att läka på bästa sätt.

Om man tränar mkt kan det vara på sin plats att dra ner lite på mängden, men inte avstå!

Om det blir riktigt illa och hälseneproblemen inte ger med sig så kan du göra som min fru gjorde.

Hon hade problem i två år. Försökte med allt. Tåhävningar, inflammationsdämpande medicin, akupunktur, cortison, träna, vila... ja allt. Till slut gick hon

Ok, jag provar mig fram efter alla era råd och idag har jag inhandlat ett par nya skor av en person som vet vad som passar mina fötter. Jag har dessutom invigt dom ikväll men höll mig till endast 4 km och det går hyfsat - skorna är ett lyckat köp då jag i

Mikael G länkade till hur man gör böjda tåhävingar för fyra år sedan, men länken är död. Hur gör man bäst med böjda knän, jag får inte till någon särskilt stor vinkel i knäna. Eller om det är liten. 😉

Varför böjda knän?

Jag har haft problem med hälsenan och utfört excentriska tåhäv sedan dess, många år sedan jag startade...
Problemen blev då uthärdliga och jag har kunnat springa sedan dess.
Men aldrig med böjda knän.

Som jag lärt mig det så påverkar