Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArrrgh!!
You need to log in to create posts and topics.

För att träna bägge musklerna.

Träna båda musklerna?

Om jag har hälseneproblem så är jag mer ute efter att bli bra i den än att träna båda musklerna, när jag nu har jag fler muskler i min kropp 😉 så jag var nog lite mer ute efter "varför" man vill stretcha djupa vadmuskeln iställer f

Ganska bra artikel: http://www.min-doktor.com/docs/rehab_akut_kronisk_halsena.pdf

Jag frågade om hur man gör tåhäv med böjda ben, eftersom det kom upp i den här tråden. Anledningen jag vill göra med böjda ben är att träna bägge musklernai vaden, inye att.rehabilitera hälsenan.

Kan någon snälla svara på min fråga?

Jag böjer på benet, ställer mig i trappen med hälen över kanten och konstaterar snabbt att det är jobbigare än med rakt ben.

ag tycker det är nästan lättare. Men det känns ungefär på samma ställe. Så jag undrar om det finns en bildserie.eller video på ett bra utförande som tar på bägge musklerna.

MH. Jag har också svårt så jag kör mina i en sittande vadpressmaskin när jag är på gymmet.

Jag är så van vid tåhävningar med rakt ben så det är nog därför det blir tuffare när jag böjer knäet och det tar lite annorlunda. Insåg nu när jag testade att jag behöver mer av det för den varianten har jag inte kört på länge.

Kollade på dokumentet och det var ju väldigt välbeskrivet. Jag har en fundering kring prehab, undviker man skador längre genom att exempelvis göra dessa övningar på vilodagar eller irriterar det bara musklernas återhämtning?

Sedan körde jag också sittand

Vill köra hemma vatje dag, HW. Ingen vadpressmaskin på gymet heller. 🙂