Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 01:30Något riktigt avskräckande för en våldtäcktsman, borde vara en kvinna som riktar en avsågad hagelbössa mot ett kännsligt ställe 🙁
Något riktigt avskräckande för en våldtäcktsman, borde vara en kvinna som riktar en avsågad hagelbössa mot ett kännsligt ställe 🙁
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 07:27Om man är rädd så syns det ju på kroppspråket försök att inte vissa det...
Om man är rädd så syns det ju på kroppspråket försök att inte vissa det...
Quote from Bjarne Lewin on 3 February 2012, 09:30Jag skulle inte våga ha med något vapen för en sån sak. Jag är rädd för att domstolen skulle se det som att jag planerat att skada någon. Jag vet inte hur de egentligen resonerar med medhavt tillhygge förutom vapenlagen altså.
Ett larm som tjuter däremot
Jag skulle inte våga ha med något vapen för en sån sak. Jag är rädd för att domstolen skulle se det som att jag planerat att skada någon. Jag vet inte hur de egentligen resonerar med medhavt tillhygge förutom vapenlagen altså.
Ett larm som tjuter däremot
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 09:45Han var på väg till Bolaget.
Han var på väg till Bolaget.
Quote from Bjarne Lewin on 3 February 2012, 09:49I så fall hade det varit smartare att dels ta en väg som leder till bolaget och dels ta sig dit när det är öppet eller när det snart skulle öppna.
I stället för klockan 7 en lördagsmorron, riktning från bolaget 🙂
I så fall hade det varit smartare att dels ta en väg som leder till bolaget och dels ta sig dit när det är öppet eller när det snart skulle öppna.
I stället för klockan 7 en lördagsmorron, riktning från bolaget 🙂
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 09:53Träna självförsvar!
det är så lite som krävs för att man skall kunna värja sig! att ha nyckelknippor,bollar osv ... nja, skulle jag säga ...
några tips som andra redan skrivit om:
ingen musik i lurar! - hör man inget så blir man ju klart lättare öve
Träna självförsvar!
det är så lite som krävs för att man skall kunna värja sig! att ha nyckelknippor,bollar osv ... nja, skulle jag säga ...
några tips som andra redan skrivit om:
ingen musik i lurar! - hör man inget så blir man ju klart lättare öve
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 11:05Jag tränade box ett par terminer och tycker att det kändes bra att som vuxen få öva mig på att slå och sparka. Jag menar, jag hade inte slagit på någon sedan jag var barn och slogs i sandlådan. Självförsvar är säkerligen betydligt bättre men i brist på de
Jag tränade box ett par terminer och tycker att det kändes bra att som vuxen få öva mig på att slå och sparka. Jag menar, jag hade inte slagit på någon sedan jag var barn och slogs i sandlådan. Självförsvar är säkerligen betydligt bättre men i brist på de
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 12:12Kristina: nä, öva på att få kraft i sparkar och slag är inte fel, men (!) jag har tränat kampsport i ett antal år och det fick mig att inse hur liten chans jag ändå hade när jag fick slåss mot någon större.
Jag tror (och det nämnde jag tidigare i tråden)
Kristina: nä, öva på att få kraft i sparkar och slag är inte fel, men (!) jag har tränat kampsport i ett antal år och det fick mig att inse hur liten chans jag ändå hade när jag fick slåss mot någon större.
Jag tror (och det nämnde jag tidigare i tråden)
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 12:38Ja som jag skrev också i mitt inlägg. 🙂 Att det är bättre än ingenting.
Ja som jag skrev också i mitt inlägg. 🙂 Att det är bättre än ingenting.
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 13:06Jo, jag vet och höll med. Jag bara ville påpeka att man nog inte till 100% kan förlita sig på sina kampsportkunskaper. 🙂
Jo, jag vet och höll med. Jag bara ville påpeka att man nog inte till 100% kan förlita sig på sina kampsportkunskaper. 🙂