Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt komma ikapp
You need to log in to create posts and topics.

Hon är ängslig när hon är ute och springer och ger dig skulden för det. Det är nog svårt att göra något åt det problemet, bara att försöka vara som gåsen och låta det rinna av...

Tysta löpare som springer förbi på nära håll skräms mest, eftersom de dyker upp nära inpå väldigt plötsligt. Så nära att man nästan nuddar varandra är för nära tycker jag, om det inte är påkallat pga begränsad framkomlighet men då vill jag helst vara förv

>Ropar ibland "pling-pling" innan omkörning varpå berörd hoppar till av förskräckelse...
>Springer ibland om utan ett knyst varpå berörd hoppar till av förskräckelse...

Ja jag säger ju det, lägg av med det där! 🙂

Tyvärr finns det nog ingen universallösning!
Även jag har märkt att om man exvis säger "hej, hej" eller dylikt så skrämmer man folk, men om man struntar i det skräms man också...
Samma sak på cykeln, det blir fel om man plingar och det blir fel om man int

Jag har mest erfarenhet av att bli omsprungen och tyvärr väldigt lite erfarenhet av att springa om... 🙂

jag har också orsakat ett och annat gallskrik, framför allt av tjejer med hörlurar på. tror inte det spelar nån roll om man ligger bakom eller försöker springa om kvickt. inte mycket att göra åt, tror jag, mest jobbigt för dem själva. det borde ju inte va

Skulle säga att hoppar till _gör_ man av plötsliga ljud, spelar ingen roll om det är folk eller rådjur, eller en hund som stryker förbi en - jag är inte ett spår rädd för hundar - men något som är plötsligt där inget var nyss får en ändå att rycka till. A

Pling-pling? Det är ett rött skynke för cykelhatare.
"Det här är lika mycket min väg!" kan man få höra då.

Med risk att få vissa emot sig - de som springer med lurar får skylla sig själva ifall de blir skrämda!

Med risk att få vissa emot sig - de som springer långsamt får skylla sig själva ifall de blir omsprungna!