Quote from Guest on 13 March 2008, 09:43Ni som kan det här med löpning- Om ni ska springa ett kortare lopp (5-10 km), hur tänker ni då? Gå ut hårt i början, och springa av bara ... eller satsar ni på att lägga er på en bra plats för att spara spurten till slutet?
Jag jobbade som skötare på Åby
Ni som kan det här med löpning- Om ni ska springa ett kortare lopp (5-10 km), hur tänker ni då? Gå ut hårt i början, och springa av bara ... eller satsar ni på att lägga er på en bra plats för att spara spurten till slutet?
Jag jobbade som skötare på Åby
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 09:53Jag skulle säga det är otroligt individuellt hur man lägger upp loppen. Det enda man inte ska göra är att följa med i startrusningen, för då kan loppet bli en enda lång plåga.
Just kortare lopp som 5-10km är de jobbigaste för då ska man ligga nära max h
Jag skulle säga det är otroligt individuellt hur man lägger upp loppen. Det enda man inte ska göra är att följa med i startrusningen, för då kan loppet bli en enda lång plåga.
Just kortare lopp som 5-10km är de jobbigaste för då ska man ligga nära max h
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 09:57För min del, och för många andra som tävlar mycket, är s.k. negativ split väldigt vanligt. Det betyder att det går snabbare på andra halvan av loppet än på första. Men, ju mer erfaren man är, desto noggrannare blir man med uppvärmningen, vilket betyder at
För min del, och för många andra som tävlar mycket, är s.k. negativ split väldigt vanligt. Det betyder att det går snabbare på andra halvan av loppet än på första. Men, ju mer erfaren man är, desto noggrannare blir man med uppvärmningen, vilket betyder at
Quote from Camilla Höög on 13 March 2008, 10:29Om man siktar på topplacering så gäller det att ta rygg i täten så att man inte blir avhängd direkt. Då kan man inte ta det lugnt i början. Se till att få en bra uppvärmning så du kan ge järnet direkt.
Om man inte siktar på placering så bör man ta det lu
Om man siktar på topplacering så gäller det att ta rygg i täten så att man inte blir avhängd direkt. Då kan man inte ta det lugnt i början. Se till att få en bra uppvärmning så du kan ge järnet direkt.
Om man inte siktar på placering så bör man ta det lu
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 10:33Det är förstås roligt att kunna spurta om någon på upploppet, men så värst mycket tid tjänar man inte på det. Man brukar väl ofta ha lite extra krut att bränna när man närmar sig målet, men det är inget jag medvetet sparar mig för.
För att utnyttja hela
Det är förstås roligt att kunna spurta om någon på upploppet, men så värst mycket tid tjänar man inte på det. Man brukar väl ofta ha lite extra krut att bränna när man närmar sig målet, men det är inget jag medvetet sparar mig för.
För att utnyttja hela
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 10:44"För min del, och för många andra som tävlar mycket, är s.k. negativ split väldigt vanligt"
Ove! Jag har för mig att dina tävlingsberättelser brukade handla om att du dragit iväg med lite väl hög ambition och fått betala på slutet...men jag har kanske in
"För min del, och för många andra som tävlar mycket, är s.k. negativ split väldigt vanligt"
Ove! Jag har för mig att dina tävlingsberättelser brukade handla om att du dragit iväg med lite väl hög ambition och fått betala på slutet...men jag har kanske in
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 10:58Inte har jag någonsin drömt om att hänga med täten i ett lopp. De som försöker det och misslyckas får ofta betala ett högt pris. Ligger du flera minuter sämre än de bästa i PB är det ingen ide att försöka.
Jag brukar få bäst resultat att hålla igen något
Inte har jag någonsin drömt om att hänga med täten i ett lopp. De som försöker det och misslyckas får ofta betala ett högt pris. Ligger du flera minuter sämre än de bästa i PB är det ingen ide att försöka.
Jag brukar få bäst resultat att hålla igen något
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 11:00Trots att jag försöker hålla igen i början går den alltid fortast. Spelar ingen roll om det är på land eller vatten.
Trots att jag försöker hålla igen i början går den alltid fortast. Spelar ingen roll om det är på land eller vatten.
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 11:07anders a, pontus.. nyttiga svar. klart jag siktar på topp placering.. 😉 Jag ska alltså låta "de värsta" rusa om mig, ha en bra uppvärmning, lite långsammare start för att sen köra så gott som max resterande??
anders a, pontus.. nyttiga svar. klart jag siktar på topp placering.. 😉 Jag ska alltså låta "de värsta" rusa om mig, ha en bra uppvärmning, lite långsammare start för att sen köra så gott som max resterande??
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 11:10Om man vill vinna så är det läge att vara nära täten.
Om man vill vinna så är det läge att vara nära täten.