Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBästa resultat?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är defenitivt bäst när jag tävlar.. Kan inte ens låta bli att tävla med oskyldiga motionärer när jag är ute och tränar 😉

Jag har en del synpunkter när det gäller det där med intervaller, men för det första är att intervallträning sysslar i alla fall jag med för att komma ner i tid på en viss distans. För de som enbart har som mål att ta sig runt ett visst lopp så är interva

Att tävla ja.... Blir ju svårt när man bor i Västerås som jag gör för här finns typ aldrig några lopp 🙁 Det är typ vårruset och blodomloppet som jag känner till men det är ju bara två stycken... Vet inte om det finns fler faktiskt, nått mer finns det sä

Tänkte bara klargöra en gång till. Jag tycker inte man skall köra intervaller i tävlingstempo som träning. Om man inte har koll på sin kapacitet kan det vara ett alternativ till snabbtempopass eller träningstävlingar. Det är inte heller ett sätt att toppa

du kan få springa ifrån mig någon gång om du vill PPP - jag är rätt prestige lös. 😉

Jämn fart är nog det som ger bäst sluttid. Sen spurtar man givetvis om det finns krafter till det.

Jag förbereder mig med intervaller i måltempo, d.v.s. i det tänkta tävlingstempot. Så långa och så många som jag mäktar med.

Tack Börje.. Så jag kan få vinna nån gång 😀

Jag läste just en artikel från marathon.se om där de tog upp hur man skall förbereda sig och springa ett 5 km lopp.
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=9228

Kolla in fråga 3.
Där rekommenderas följande intervaller för att undvika att tappa på

Låter bra.. Jag har inte investerat i en pulsklocka ännu, så jag måste hålla extra koll på det (Pratar med mig själv för att kolla hur pulsen ligger (#) ) Ska testa långintervall träningen idag. Annars så känns kroppen i riktigt bra form och jag är laddad