Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBästa resultat?
You need to log in to create posts and topics.

En sak till, kan inte riktigt släppa förberedelsetänket. 🙂

Christers intervaller är för att förbättra dig. Men ytterligare hjälp att få in vilken hastighet du kan hålla är att köra ett pass med 1 km intervaller där du försöker hålla tävlingsfart. Vila

Ursäkta Jonas, om jag lägger mig i, men...

...Du skriver "tävlingsfart". Menas då den km-hastighet som man har som mål under ett lopp eller vad? Och använda_den_hastigheten på tusingarna?

F.n siktar jag på en halvmara med snitthastighetsmål på 6 min/km

Hej. Att jag skrev tävlingsfart är mer att om du är ovan att springa tävlingar så kan det vara ett sätt att ta reda på vad man klarar. Tror inte det fungerar med halvmara dock, lite för annorlunda distans. Jag tänkte själv tävla halvmara för första gången

Jag springer dessa intervaller på löpband, så sista intervallen är lika snabb som första (förinställt intervallprogram).

Ja, jag vet inte...blir inte klok på det här med intervaller...har ju tjatat om dem förr...;)

Tack för synpunkterna iaf! 🙂

Ah, ja de där löpbanden verkar ju vara väldigt bra att springa intervaller med. Har aldrig testat det men måste nog prova snart.

Hej Sylvia! Försök att springa dina intervaller i samma km-tid som du skulle haft på en 10-kilometerstävling.Jag brukar även leka lite med farten,det känns rligare när träningen inte blir så statisk.Lycka till nu förresten ska du inte springa ryssbergslop

Jonas; jo, de är ruskigt bra för det ändamålet. Ger en inte en chans att maska fast det är urjobbigt (#). Rekommenderas starkt!

Peter; Ditt förslag på hastighet låter ruskigt bra, då den är bra mycket lägre än den jag kör på mina intervaller nu (har spru

"kan inte riktigt släppa förberedelsetänket"

Förberedelser kan man väl knappast få nog av 😉 Jag gillar förberedeser. =)
Mycket bra tips här och som alla är så snälla och delar med sig av 🙂

Jag har bara sprungit ett lopp - 10km i höstas i Kullavik (Hamnloppet). Mitt mål var att orka springa hela vägen (förutom vätske kontrollen) så jag gick ut lugnt. Hade koll på pulsklockan så att jag låg under gränsen för vad jag jag orkar mer än en kort s

Det fanns ett tag då jag ansåg att pulsklocka på tävling var fusk. (Mest för att jag fick stryk av en kompis med pulsklocka) Men visst, man får ju bättre koll med den. Tror ändå att min variant härdar psyket också om man vill ligga nära sin maxprestation.