Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 11:21Anders: du har helt rätt! Mina medeldistanstävlingar har varit precis så (varannan tävling, ungefär), och där finns inte utrymme för att korrigera småfel avseende utgångsfart. Går jag ut 4-5 sekunder för fort på första 400 på ett 1500-lopp brukar jag dra
Anders: du har helt rätt! Mina medeldistanstävlingar har varit precis så (varannan tävling, ungefär), och där finns inte utrymme för att korrigera småfel avseende utgångsfart. Går jag ut 4-5 sekunder för fort på första 400 på ett 1500-lopp brukar jag dra
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 11:26PP Pinglan: Ser 18 min på Vårruset. Då har du inte så många före dig i mål. Vad brukar vinnartiden ligga på?
PP Pinglan: Ser 18 min på Vårruset. Då har du inte så många före dig i mål. Vad brukar vinnartiden ligga på?
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 13:52Vinnartiden brukar liggar på 17-18 min, så jag var nog lite väl optimistisk, men jag är helt inställd på att komma under 20 (#)
Vinnartiden brukar liggar på 17-18 min, så jag var nog lite väl optimistisk, men jag är helt inställd på att komma under 20 (#)
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 14:22Ähh, det är bra att sikta högt 😉
Ähh, det är bra att sikta högt 😉
Quote from Elias Engqvist on 13 March 2008, 14:52Ffa ska du springa stränkan flera gånger på nära max så du vet ungefär vilken hastighet/puls du klarar av att hålla under den sträckan. Då kan du anpassa farten därefter. Det absolut vanligaste felet är att gå ut för fort...
Ffa ska du springa stränkan flera gånger på nära max så du vet ungefär vilken hastighet/puls du klarar av att hålla under den sträckan. Då kan du anpassa farten därefter. Det absolut vanligaste felet är att gå ut för fort...
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 15:02Det är inte lätt att hålla igen i starten när alla tokrusar, hur klok man än är. Det är som om något primitivt tar över för ett ögonblick. Å andra sidan vill kanske ingen bli översprungen heller, så viss självbevarelsedrift är det också. Men oftast är nog
Det är inte lätt att hålla igen i starten när alla tokrusar, hur klok man än är. Det är som om något primitivt tar över för ett ögonblick. Å andra sidan vill kanske ingen bli översprungen heller, så viss självbevarelsedrift är det också. Men oftast är nog
Quote from Elias Engqvist on 13 March 2008, 15:22Nä, det är ju svårt även om man är ensam, på träning. Man är ju så fräsch i benen så det går så lätt...ett tag...
Nä, det är ju svårt även om man är ensam, på träning. Man är ju så fräsch i benen så det går så lätt...ett tag...
Quote from Funbeat user on 13 March 2008, 15:38Hehe, kalv-på-grönbete-känslan är svårslagen! Man är kung för en minut! 🙂
Hehe, kalv-på-grönbete-känslan är svårslagen! Man är kung för en minut! 🙂
Quote from Galderma Fritidsförening on 13 March 2008, 16:41Jag ska springa ett 5 km lopp nån gång i mitten av maj. Det är en del av idrottsklassikern vi har på skolan och där var det några killar som förra året sprang på 17-18 minuter. Nån enstaka kille kom till och med in på 16 min och några sekunder. (#) Tjejer
Jag ska springa ett 5 km lopp nån gång i mitten av maj. Det är en del av idrottsklassikern vi har på skolan och där var det några killar som förra året sprang på 17-18 minuter. Nån enstaka kille kom till och med in på 16 min och några sekunder. (#) Tjejer
Quote from Elias Engqvist on 13 March 2008, 17:04Det som står ovanför ditt inlägg gäller väl! I alla fall mitt inlägg. Tänkte först skriva att just den frågan svarade jag på i en annan tråd då jag insåg att det var ju den här 🙂
Det som står ovanför ditt inlägg gäller väl! I alla fall mitt inlägg. Tänkte först skriva att just den frågan svarade jag på i en annan tråd då jag insåg att det var ju den här 🙂