Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBar överkropp
You need to log in to create posts and topics.

På landet springer jag ofta med bar överkropp det händer dock sällan i Stockholm.

Inte så lämpligt i Almedalen just nu.

Jag kan passera igenom stan en varm dag med bar överkropp och dit begränsar sig också min löpning i mer centrala delar. Varm terrängturer övergår i stort sett alltid till bar överkropp då jag producerar värme som en reaktorhärd.

För tjejer gäller val sam

Bra att du tar upp denna fråga, Erik. Jag har själv funderat på om det är OK eller inte med bar överkropp. Jag bor centralt och springer i princip alltid med tröja på. Dock är det många tillfällen jag gärna hade tagit av mig den. Frågan är vart gränsen fö

Fördelen om man håller tempo är att gnällarna inte hinner säja något.

Blöter man linnet blir det svalare än utan. 🙂

I stället för linnet kan man blöta shortsen innan man ger sig ut. I värmeböljan brukar jag duscha iskallt i minst två minuter i de shorts jag ska springa i och sen omedelbart ge mig ut. Då är det bara skönt så länge shortsen är blöta och kroppen fortfaran

För mig handlar konditionsidrott om att lära sig hantera vädret, kallt som varmt som blåsigt. Om och ifall en stillastående omgivning har några synpunkter på klädsel eller ev. oklädsel får de väldigt gärna springa ikapp & framföra dem 😉

Needless to say,

Som väl var (och som man egentligen hade på känn) var det så klart inte slutsprunget. 😀

Jag röstar för bar överkropp om man så vill. Såg en tjej som sprang genom stadskärnan i hotpants och sporttopp och en snubbe med bar överkropp, de såg krya ut 🙂