Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 14:40Välformulerat, men i ärlighets namn så tillför det inget till debatten som i sig själv har tagit på tok för stora proportioner. Uppmana folk att sticka ut och springa istället för att diskutera varandras fötter.
Välformulerat, men i ärlighets namn så tillför det inget till debatten som i sig själv har tagit på tok för stora proportioner. Uppmana folk att sticka ut och springa istället för att diskutera varandras fötter.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 15:41@Mikael
+1
@Mikael
+1
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 15:43De som verkar vara mest pissed off i debatten är de som i joggingskor haft mängder av skadeproblem, och när de sen slängt skorna och börjat köra minimalistiskt och barfota har skadeproblemen försvunnit. Då kan jag förstå att man liksom känt sig lurad av b
De som verkar vara mest pissed off i debatten är de som i joggingskor haft mängder av skadeproblem, och när de sen slängt skorna och börjat köra minimalistiskt och barfota har skadeproblemen försvunnit. Då kan jag förstå att man liksom känt sig lurad av b
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 22:36Henrik.
Minst 5+
(t+)
Henrik.
Minst 5+
(t+)
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 23:28Mycket bra skrivet Henrik.
Jag tror faktiskt det är en trend med FF, jag tror också att det kommer påverka skorna i framtiden men att springa i FF kommer snart att dö ut.
Att många blir av med sina skador beror till stor del på att dom tvingas dra ner p
Mycket bra skrivet Henrik.
Jag tror faktiskt det är en trend med FF, jag tror också att det kommer påverka skorna i framtiden men att springa i FF kommer snart att dö ut.
Att många blir av med sina skador beror till stor del på att dom tvingas dra ner p
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 07:33Stabilt Henrik.
Jag tror också att löpning med FF kommer att dö ut, eller iaf reduceras till en liten, hängiven klick människor som gillar att se ut som high-tec Yetis. Jag är urbota trött på raljerandet om FF förträfflighet, framförallt av, i mina ögon m
Stabilt Henrik.
Jag tror också att löpning med FF kommer att dö ut, eller iaf reduceras till en liten, hängiven klick människor som gillar att se ut som high-tec Yetis. Jag är urbota trött på raljerandet om FF förträfflighet, framförallt av, i mina ögon m
Quote from Lars Mörrby on 19 August 2010, 08:20men G-man,
är inte hela poängen med McDougalls argumentation att alla dessa biomekaniska abnormaliteter faktiskt ORSAKAS av de "konventionella" löparskorna med uppbyggd häl, kraftig dämpning och pronationskontroll?
Detta plus det lilla faktum att skotil
men G-man,
är inte hela poängen med McDougalls argumentation att alla dessa biomekaniska abnormaliteter faktiskt ORSAKAS av de "konventionella" löparskorna med uppbyggd häl, kraftig dämpning och pronationskontroll?
Detta plus det lilla faktum att skotil
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 08:30Börje -Jag har aldrig haft problem med att springa. Det gick alldeles utmärkt att springa i många år med häluppbyggda skor. Däremot är det ofantligt mycket skönare att springa i skor med mindre tå-häl differans.
Börje -Jag har aldrig haft problem med att springa. Det gick alldeles utmärkt att springa i många år med häluppbyggda skor. Däremot är det ofantligt mycket skönare att springa i skor med mindre tå-häl differans.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 08:32http://www.ne.se/raljera
G, är det inte motståndarna till VFF som raljerar om VFF:s förträfflighet?Du tänker nog snarare på orera, hålla utläggningar, docera, föreläsa etc.
http://www.ne.se/raljera
G, är det inte motståndarna till VFF som raljerar om VFF:s förträfflighet?
Du tänker nog snarare på orera, hålla utläggningar, docera, föreläsa etc.
Quote from Lars Mörrby on 19 August 2010, 08:51G-man,
vad jag förstår så är det primärt inte vältränade människor som du som har ett bra löpsteg som får problem när de springer med uppbyggda, väldämpade, pronationskontrollerande skor. De som får mest problem är de som är ovana löpare. Skornas dämpnin
G-man,
vad jag förstår så är det primärt inte vältränade människor som du som har ett bra löpsteg som får problem när de springer med uppbyggda, väldämpade, pronationskontrollerande skor. De som får mest problem är de som är ovana löpare. Skornas dämpnin