Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hygien.

Bra skrivet. Rättelse. Läste förra inlägget helt fel.
Hon är ju emot barfota. Herreminje.
Ju mer nakna fötter ju bättre hygien.
Att vi sedan av regler tvingas att ha skor som ökar bakteriehärden är ju en annan sida av saken.

Nakna föttter

Johan X: Du har helt rätt, visst är det så att argumenten "det finns ingen forskning som visar att..." används ganska ofta i debatter och diskussioner om allehanda ting som ett pseudovetenskapligt slagträ och det accepteras ofta som ett vettig åsikt. Vete

Apropå steg: under sommaren och hösten har jag klivit över tio mil i veckan. Med detta har jag fått ett annorlunda steg. Jag tassar nu fram (nåja) på fram/mellan-fot och springer med upp mot 190 steg per minut. Tidigare sprang jag med tydlig mellanfot/häl

En av de saker som "alla" verkar överens om vad gäller löpning/löpträning är att man ska variera sig. Snabbt, långt, intervall, backar, fartlek etc. Bra för utvecklingen, bra för att undvika skador, bra för motivation.

Varför ska man alltid ha samma sak

Intressant att ett annat löpsteg kan ge en annan kadens...

Jag har brukat lufsa omkring i ganska tjocksulade joggingskor, men senaste halvåret haft gå-skor i form av nästan joggingskor med tunnare sulor. Några ggr har jag "tvingats" springa i dem, t.ex.

Nike Free!

Kunde vi sen bli av med vissa operativsystem också... 🙂

Johan - jag undrar lite vad du dricker i kväll - lite konstiga inlägg 🙂

Jag tror inte att Windows försvinner med barfota-löpning - nej, tyvärr!

Såg just i en tråd om magneter och luftjoner härintill att allt hänger på tron... 🙂

Men ok då, jag sätter väl i korken, knyter på mig skorna, och inväntar att bli seriös... 🙂

"Jag tror inte att Windows försvinner med barfota-löpning - nej, tyvärr!"

Attans, det är därför jag sprungit i VFF sedan i juni, men nu kom ju Windows 7 i alla fall...:)