Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 20:15Alltså - jag vill inte kommentera Lindas längd och vikt och kroppsformer, men kan ju generellt säga att oavsett längd och vikt och kroppsformer så är både styrketräning och konditionsträning bra för hälsan, både den fysiska och psykiska!
Men min vana tro
Alltså - jag vill inte kommentera Lindas längd och vikt och kroppsformer, men kan ju generellt säga att oavsett längd och vikt och kroppsformer så är både styrketräning och konditionsträning bra för hälsan, både den fysiska och psykiska!
Men min vana tro
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 20:43Wow vad trevligt att så många vill ge tips m.m.
Jag märker att det finns massa olika träningsformer och välja på,kul!
Kommer nog börja med powerwalking och jogga/springa men oxå nån slags styrketräning som man kan göra hemma.
Alldeles för dyrt med gym
Wow vad trevligt att så många vill ge tips m.m.
Jag märker att det finns massa olika träningsformer och välja på,kul!
Kommer nog börja med powerwalking och jogga/springa men oxå nån slags styrketräning som man kan göra hemma.
Alldeles för dyrt med gym
Quote from Catharina Brattlin on 11 May 2011, 21:00Väl skrivet Lena!
Linda, Du skriver en viktig sak på slutet: "...men man måste vara nöjd med sig själv också". Den känslan ramlar inte över Dig bara för att Du börjar träna si och så. Att ha en god självbild är inget man föds med utan något man lär sig u
Väl skrivet Lena!
Linda, Du skriver en viktig sak på slutet: "...men man måste vara nöjd med sig själv också". Den känslan ramlar inte över Dig bara för att Du börjar träna si och så. Att ha en god självbild är inget man föds med utan något man lär sig u
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 21:06Linda, läs gärna det här inlägget i annat forum (hoppas det är OK att länka?)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162018
Linda, läs gärna det här inlägget i annat forum (hoppas det är OK att länka?)
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 00:53Lena M.J_Det jag skrev var inte ämnat att vara elak, det var min personliga åsikt, och den bör man kunna framföra i ett demokratiskt land. Jag åkte med en kvinnlig taxi-chafför en längre sträcka nyligen, och det visade sig att hon tränade oerhört mycket d
Lena M.J_Det jag skrev var inte ämnat att vara elak, det var min personliga åsikt, och den bör man kunna framföra i ett demokratiskt land. Jag åkte med en kvinnlig taxi-chafför en längre sträcka nyligen, och det visade sig att hon tränade oerhört mycket d
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 06:03Conny: "Det är mest bland kvinnor man ser sådant här beteende." Den manliga motsvarigheten är väl kroppsbyggande.
Linda: Hitta någon rolig form av träning och var noggrann med att äta tillräckligt. Jag tror styrka är bra för dig.
Conny: "Det är mest bland kvinnor man ser sådant här beteende." Den manliga motsvarigheten är väl kroppsbyggande.
Linda: Hitta någon rolig form av träning och var noggrann med att äta tillräckligt. Jag tror styrka är bra för dig.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 09:52Ja hur definerade en forskare det: "Tar >100 kg i bänkpress och anser att han är spinkig och klen ...". Skev kroppsuppfattning är inte unikt för kvinnor.
Ja hur definerade en forskare det: "Tar >100 kg i bänkpress och anser att han är spinkig och klen ...". Skev kroppsuppfattning är inte unikt för kvinnor.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 14:48Bra sagt Lena.
Min fråga var inte alls menad som kritik och jag ber om ursäkt om det var den som triggade igång övriga kommentarer 🙁
Jag har själv varit underviktig i min ungdom (helt ofrivilligt, jag gjorde mitt bästa för att öka i vikt men lyckades f
Bra sagt Lena.
Min fråga var inte alls menad som kritik och jag ber om ursäkt om det var den som triggade igång övriga kommentarer 🙁
Jag har själv varit underviktig i min ungdom (helt ofrivilligt, jag gjorde mitt bästa för att öka i vikt men lyckades f
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 17:28Men det är ju inte så konstigt. Det är en oändlig skillnad på mating-och-dating-marknaden för kvinnor som är smala jämfört med tjocka och det är nästan lika stor skillnad för män som har muskler jämfört med män som inte har det. Eftersom det är en stark s
Men det är ju inte så konstigt. Det är en oändlig skillnad på mating-och-dating-marknaden för kvinnor som är smala jämfört med tjocka och det är nästan lika stor skillnad för män som har muskler jämfört med män som inte har det. Eftersom det är en stark s
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 17:37@Linda: Jag kommer att upprepa det som en del andra kloka har sagt, träna något som du tycker är roligt! Om du inte har tränat så mycket innan så kommer du att må bättre och förmodligen öka både muskelmassa och kondition vad du än börjar träna.
I övrigt
@Linda: Jag kommer att upprepa det som en del andra kloka har sagt, träna något som du tycker är roligt! Om du inte har tränat så mycket innan så kommer du att må bättre och förmodligen öka både muskelmassa och kondition vad du än börjar träna.
I övrigt