Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 17:32Ge det 2 dagar att läka.
Du kan träna fram till dagen innan maran.
Om du tar det jäkligt lugnt sista dagen.
Ge det 2 dagar att läka.
Du kan träna fram till dagen innan maran.
Om du tar det jäkligt lugnt sista dagen.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 17:35Om du vill att Compeed ska sitta bra på foten, så tvätta området runt skavsåret så det blir rent sen torka tort och se till att värma in compeedet ordentligt, då kan det sitta flera dagar, men dra aldrig bort det om det inte lossnar av sig själv.
Om ditt
Om du vill att Compeed ska sitta bra på foten, så tvätta området runt skavsåret så det blir rent sen torka tort och se till att värma in compeedet ordentligt, då kan det sitta flera dagar, men dra aldrig bort det om det inte lossnar av sig själv.
Om ditt
Quote from Jonas Täng on 25 May 2010, 18:05Jag var till vårdcentralen med mina GV-skav. Stora som enkronor i vardera hålfoten plus nåt på lilltån. Eftersom de börjat se infekterade ut. Det var de. 11 dagar kvar att läka o kan inte använda skor... men sköterskan lovade att det skulle kunna gå.
Hon
Jag var till vårdcentralen med mina GV-skav. Stora som enkronor i vardera hålfoten plus nåt på lilltån. Eftersom de börjat se infekterade ut. Det var de. 11 dagar kvar att läka o kan inte använda skor... men sköterskan lovade att det skulle kunna gå.
Hon
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 18:08Tack för tipsen! Provar att ge det 1-2 dagar för att torka, sedan compeed och träning igen.
Tack för tipsen! Provar att ge det 1-2 dagar för att torka, sedan compeed och träning igen.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 20:37GE FAN I COMPEED OCH TEJP. Om du absolut måste avlasta, försök göra det genom att bygga upp runt blåsan istället. Compeed kan felanvänt orsaka värre skavsår vid fortsatt förflyttning.
Bästa sättet att ta hand om trasiga blåsor är:
1. Klipp bort "död" hud
GE FAN I COMPEED OCH TEJP. Om du absolut måste avlasta, försök göra det genom att bygga upp runt blåsan istället. Compeed kan felanvänt orsaka värre skavsår vid fortsatt förflyttning.
Bästa sättet att ta hand om trasiga blåsor är:
1. Klipp bort "död" hud
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 21:48Jag läser här om typ skadade blåsor där man nog ska klippa bort död hud. I lumpen fick vi lära oss att sticka hål på blåsan från frisk hud å in i blåsan samt därefter tömma denna. Sedan låta huden vara kvar för att det då skulle bildas ny under den gamla
Jag läser här om typ skadade blåsor där man nog ska klippa bort död hud. I lumpen fick vi lära oss att sticka hål på blåsan från frisk hud å in i blåsan samt därefter tömma denna. Sedan låta huden vara kvar för att det då skulle bildas ny under den gamla
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 23:06Om blåsan spricker lite tycker jag cokså det funkat bäst att låta den gamla huden torka in ovanpå såret, så länge man sett till att ret är rent under
Om blåsan spricker lite tycker jag cokså det funkat bäst att låta den gamla huden torka in ovanpå såret, så länge man sett till att ret är rent under
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 02:20Jag håller med Kjell.
Jag deltager ju i lopp över dygn, så blir det blåsa så inte blir det vila.
Compeed rätt över har hjälpt så gott som alltid. Hud kvar.
Det gick åt det varma hållet i början av april.
Då regnade det i 2 dygn ( 6:e + 7:e ) och vi sku
Jag håller med Kjell.
Jag deltager ju i lopp över dygn, så blir det blåsa så inte blir det vila.
Compeed rätt över har hjälpt så gott som alltid. Hud kvar.
Det gick åt det varma hållet i början av april.
Då regnade det i 2 dygn ( 6:e + 7:e ) och vi sku
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 13:20Compeed SKA INTE användas på hela blåsor. Ska det nödvändigtvis användas så ska blåsan punkteras och den "döda" huden tas bort. Annars blir det som händer är att compeden fasnar i den gamla blåsan, för att sedan börja röra sig och orsaka ett nytt skavsår.
Compeed SKA INTE användas på hela blåsor. Ska det nödvändigtvis användas så ska blåsan punkteras och den "döda" huden tas bort. Annars blir det som händer är att compeden fasnar i den gamla blåsan, för att sedan börja röra sig och orsaka ett nytt skavsår.
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 13:35Aj som fan! Det där såg otroligt oskönt ut!
Aj som fan! Det där såg otroligt oskönt ut!