Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehandling skavsår
You need to log in to create posts and topics.

Kunde just tänka mig det;)

Jag gör som Kjell! =) Hade för 2 dagar sen 1 blåsa på varje häl. Både i storlek som en femkrona ungefär. Fick olika tips på vad jag skulle göra med dem, då det gjorde sjukt ont att gå med skor på. Till sist punkterade jag dem med ren nål i ytterkanten av

När jag sprang 24-timmars i Esbo i vintras fick jag efter 12 timmars löpning en blåsa som såg ut så här:

BILD:http://public.blu.livefilestore.com/y1p4-uDfifMxq_KwBoc_R2l5QnP7C6TJW4T0Lk9TFO6FzAvoZryX5MuSC44VCl9P0Ci13PNTvYx1sjutNAqy_yy1Q/IMG_2587.jpg

Den

Hur tejpar du med Leukosilk? Jag har testat både Leukosilk och Leukoplast(? brun tejp) men har svårt att få tejpen att sitta kvar längre pass. Tejpar du runt hela foten eller bara just över blåsan? Med överlapp? Andra tips?

Hej

Jag använder mig av denna typ av tejp... finns som jag skrev innan i alla sportaffärer.. funkar mycket bra i förebyggande syfte om man vet att man har kännslig hud någon stans.. är bara huden torr när man sätter dig tejpen kan du låte den sitta fler

Köp elastoplast (en elastiskt tejp). Den formar sig efter foten.

Jag brukar förebyggandetejpa med vanlig idrottstejp. Men nu när jag glömde det så...

...har fått fantastisk TLC av skavsåren på den lokala vårdcentralen. Rejäl rengöring, magiska medikamenter och finfina förband. Och så slapp jag slå knut på mig själv fö

Leukosilk tejpar jag runt hela foten men med så lite överlapp som möjligt. Leukosilken är tunn och följsam men samtidigt slitstark och med bra vidhäftningsförmåga. Den enda tejp jag testat som håller över ett helt ultralopp.

Mikael: Du skulle inte kunna prova elastoplast under ett träningspass (inte prova nya saker på tävlingar), och säga vad du tycker?

Jag har provat Elastoplast. Det här är kanske subjektivt men jag föredar Leukosilk för att den dels inte är elastisk (vilket är bra för stödförband men mindre bra för sårskydd), dels för att Leukosilk har en glatt yta som känns bättre när man tejpar t.ex.