Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBelysning
You need to log in to create posts and topics.

Hur klarade mänskligheten av att överleva innan Philipslampan? De cyklade ju i Dödsskuggans dal.

HC, vi har sett bilder på Phillips fina ljusbild. En fin-fin halvljusbild som inte bländas. Fint! Jag har inte sagt ett ord emot detta.

Om jag möter en bilist som aldrig någonsin använder helljuset så kanske det är du? Eftersom man ju alltid ser lika bra

"Visa istället en bild på hur Ph-lampan lyser upp omgivningen i ojämn terräng, t.ex. då cykeln niger p.g.a. sänkor eller då man kör nerför kullar, hur kullens uppväg syns innan cykeln påbörjar klättringen o.s.v."

Det är väl ingen som hävdat att philipsen

Jaha, då är det på din&Tours pendlingsväg som den är lämplig? Ja, om den är rätt inställd och ingen kortvuxen blir bländad.

Philips-lampan är grym, bara att inse det David 🙂

Jag tror att den kan blända någon oupplyst mottrafikant också. Det beror trots allt på hur den är riktad.

"Jag tror att den kan blända någon oupplyst mottrafikant också. Det beror trots allt på hur den är riktad."

Kors i taket, ett riktigt inlägg från herr gul (!)
Visst kan den det, som alla starka lysen som riktas fel. Ställer du den högt så bländar den ock

Det kan du tydligen inte bedöma ändå.

"Det påstås också att Philipsen inte hade blivit godkänd om den suttit i fronten på en bil, pga artefakter/ströljus ovanför cut-off, vilket inte tolereras på billysen. "

Det är ju intressant med tanke på hur mycket ljus moderna projektorhalvljus läcker.

Jonas J,
Det skulle verkligen ha varit trevligt om min man kunnat provat Philips-lampan, men tydligen har något gått fel, för min beställning tycks ha kommit bort 🙁
Jag har kontaktat Rose bikes nyligen, men ännu ej fått något svar. Får se om jag ska gö