Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBelysning
You need to log in to create posts and topics.

Vill man ha en sigma lightster från svensk säljare har clasohlsson den för 249 kr.

http://www.clasohlson.com/se/Cykelstr%C3%A5lkastare-LED-Sigma-Lightster/Pr315011000

"Vad som går och vad som är acceptabelt varierar enormt från person till person."

Så är det naturligtvis. Jag var ute i går bara för att kolla hur bra/dåliga mina lampor är. Och jag kan väl konstatera att jag klarar mig med två lampor och tänder jag hjä

"Den egentligen enda självklara applikationen för symmetriska heljuslampor, enl mig, är teknisk single track, där det kan finnas grenar som hänger ner eller kullfallna stockar i huvudhöjd."

Oj vilken härligt kategorisk inställning! Anar att du bor i Fjol

Det är skönt att man undviker GC-banor. Där verkar vara många konstiga varelser som häckar där.

Så här ser en MJ 808 ut vid möte på 5 m avstånd
http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/verlichting/koplampen_zonder_afkapping/Magicshine_mj808/tegemoet-5m.jpg
Inte heller hjälper det mkt att minska på uteffekten.
Ni Magicshine-ägare skulle få möta er själ

Så sakta cyklar inte jag.

Jag tror jag mötte en MagicShine idag. Hjälpte inte att titta på andra vägrenen på den ändå förhållandevis väldigt breda cykelbanan. Hade ändå inte en chans att se något bakom den mötande cyklisten förrän ljuskäglan försvunnit ur synfältet helt.

Min uppl

Glöm inte att vinkla ned den så du inte blir bojjad, häktad och får ditt pendlarök beslagtaget för destruktion.

@JJ: Vad gäller Single-track banor och skogskörning så avråder jag dig bestämt från att cykla under kullfallna stockar. Med en MS ser du förhoppningsvis stocken i god tid och kan ta en omväg runt den.

Försök istället att vara lite nyanserad. MS är olämpl

Anders:
Av dina inlägg i den här tråden så tycker jag att det framgår att du inte har någon som helst egen erfarenhet av Philips-lampan.
Stämmer det?

Trots det verkar du ha uppfattningen att Philips-lampan endast skulle vara bra vid cykling på upplysta G