Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBelysning
You need to log in to create posts and topics.

Vissa ska nog inte vara ute i trafiken om de tror att uteffekten och bländskyddet på deras pendlarök är avgörande för ifall de syns. Så värst fort går det ju inte.

Jag läser allas inlägg men man vet inte vem det är som är avsändaren.

En tråd som visar o

Tack för länkarna, Håkan C!

Nu har jag beställt en Philips-lampa från Rose...
Av någon underlig anledning bidde det bara en framlampa och inte någon baklampa. Hmmm, hur tänkte jag egentligen? (#)
Nåja, gjort är gjort och nu hoppas jag att den beställda

Hade du köpt två eller fler lampor så blir din cykeltur mycket säkrare.

@ Fp. David,

Tack för omtanken! (L)
Du har helt klart rätt i att det vore säkrare med fler lampor! Jag kan tipsa maken om att behålla den befintliga lampan på andra sidan om styrstammen!

När det gäller inköp är jag dock en försiktig major, vill ogärna k

Sedan måste du uppgradera allting hela tiden så du inte ifrån körd av utvecklingen.

enklare laddningsbara lampor kanske redan avhandlats nånstans här men jag orkar inte plöja all text. om nån har ett tips på en prisvärd och gärna lite smidig sådan tas det tacksamt emot! igår såg jag en extremt ful och klumpig från "extreme" på team Sport

http://www.clasohlson.com/se/Cykelstr%C3%A5lkastare-LED-Sigma-Lightster/Pr315011000
Kör med laddningsbara batterier,

tack!

Sofia, denna har jag. Jag kör med två stycken och det funkar för mig och LVG på landsväg.

"With two AA batteries, the HL-EL135 will run up to 80 hrs on constant mode and up to 320 hrs on flashing mode, making it the perfect everyday commuter safety light

Så du kör oupplyst landsväg med 2 st HL-EL135 och en pannlampa?
EL135 är väl mest att betrakta som ett positionslyse? Mkt märklig setup.