Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBelysning
You need to log in to create posts and topics.

Hmmm ... jag har aldrig hört någon som tyckte att Edeluxlampan var dålig. Dyr, kanske, men man slipper springa runt och köpa nya varje år. Så det blir billigt i längden.

Lite klumpigt formulerat av mig.
Efter vad jag förstår är Edelux-lampan tillsammans med 60 Lux Philips-lampan och Supernova E3 Pro de bästa (nav-)dynamodrivna lampor som finns idag.
Men eftersom jag har vant mig vid (och kanske tom skämt bort mig med) lju

"De övriga är ointressanta, åtminstone enl mig, även den nya ActiveRide-lampan är pga det höga priset 189,90 € ointressant"

Aningen konstig spec hade den också, 50 lux on-road och 70 lux off-road? Annars såg ju batteripacket skoj ut. Synd att man inte lä

"Nackdelen med Philips lampan och de andra som är riktigt ljusstarka är batteritiden tycker jag.. För stadsbruk är jag helnöjd med min cateye http://www.cateye.com/en/products/detail/HL-EL530/"

Det är sant att batteritiden är halvdålig på högläge. Men en

Nja, lysa tillräckligt bra skulle jag vilja säga 😉

Cykeln som jag har min Cateye på cyklar jag nästan uteslutande på upplysta vägar med. Den räcker mer än väl för att synas, vilket är den viktigaste funktionen för mig. Kommer jag till ett helt mörkt väg

Jag inser att jag är lyckligt lottad som klarar mig fint med mitt kattöga som jag haft i min ägo sen 2003. Det måste vara bra kvalitet för jag har inte känt behovet att uppgradera.

"Kommer jag till ett helt mörkt vägstycke någonstans får jag sakta ner lite, men det händer så pass sällan att det inte stör mig nämnvärt."

LoL, Petter, nu vet jag varför jag inte behöver ha bättre lampor än mina två "cateye HL-EL135"

http://www.cateye.

Jag har ingen aning om vilken modell jag har men bilarna verkar se mig och jag kan se en bit framför mig på vägen. Men jag dundrar inte fram i 90 i mörkret utan snittar snarast 30 på mina turer.

"Jag inser att jag är lyckligt lottad som klarar mig fint med mitt kattöga som jag haft i min ägo sen 2003. Det måste vara bra kvalitet för jag har inte känt behovet att uppgradera."

Det tycks vara ett djupt mänskligt behov att vara nöjd med sin cykellam

"Men jag dundrar inte fram i 90 i mörkret utan snittar snarast 30 på mina
turer."

Däremot så körde jag i dryga 65Km/h mitt i natten, ca 03.00, och regn under VR 2009. Då var det bra att ha en lampa till. Inte bara två kattögon;)

Sen är det väl som så a