Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 01:46" Så du kör oupplyst landsväg med 2 st HL-EL135 och en pannlampa?
EL135 är väl mest att betrakta som ett positionslyse? Mkt märklig setup."Jonas, det är möjligt att det är så, en märklig setup. Men ja det gör jag. Och pannlampan är det inte alltid jag
" Så du kör oupplyst landsväg med 2 st HL-EL135 och en pannlampa?
EL135 är väl mest att betrakta som ett positionslyse? Mkt märklig setup."
Jonas, det är möjligt att det är så, en märklig setup. Men ja det gör jag. Och pannlampan är det inte alltid jag
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 09:00Jag har en HL-EL135 på min pendlarcykel och får nog hålla med om att den är ett positionsljus. Visst går det att cykla på oupplysta partier men då måste mörkerseendet få anpassa sig för att det ska gå att cykla fort. Blir jag då bländad av något är det lå
Jag har en HL-EL135 på min pendlarcykel och får nog hålla med om att den är ett positionsljus. Visst går det att cykla på oupplysta partier men då måste mörkerseendet få anpassa sig för att det ska gå att cykla fort. Blir jag då bländad av något är det lå
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 13:50”Jag har en HL-EL135 på min pendlarcykel och får nog hålla med om att den är ett positionsljus.”
Ja vet inte vad ni har för krav på ett positionsljus, men lite mer än det, tycker jag allt att det är. Positionsljus för min del är motsv. Det finns lite oli
”Jag har en HL-EL135 på min pendlarcykel och får nog hålla med om att den är ett positionsljus.”
Ja vet inte vad ni har för krav på ett positionsljus, men lite mer än det, tycker jag allt att det är. Positionsljus för min del är motsv. Det finns lite oli
Quote from Berit Bengtson on 12 November 2012, 14:36P . skrev:
> Ja vet inte vad ni har för krav på ett positionsljus, men lite mer än det,
> tycker jag allt att det är.Nja, visst finns det ännu svagare ljus.
Men även tillverkaren, dvs Cateye själva, klassar HL-EL135 som en
"To be seen"-lampa, om inte
P . skrev:
> Ja vet inte vad ni har för krav på ett positionsljus, men lite mer än det,
> tycker jag allt att det är.
Nja, visst finns det ännu svagare ljus.
Men även tillverkaren, dvs Cateye själva, klassar HL-EL135 som en
"To be seen"-lampa, om inte
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 16:12Det är lite lustigt att rekommendera en lampa som måste byggas om när den ska användas vid normalt pendling.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1784654
Jag läser allas inlägg men man vet inte vem det är som är avsändaren.
En tråd som visar om det är
Det är lite lustigt att rekommendera en lampa som måste byggas om när den ska användas vid normalt pendling.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1784654
Jag läser allas inlägg men man vet inte vem det är som är avsändaren.
En tråd som visar om det är
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 17:57"Jonas, det är möjligt att det är så, en märklig setup."
Ja det angår väl egentligen inte mig vad du kör på, det är bara att det förvånar mig att höra vad folk kör med, och är nöjda med. Själv har jag under årens lopp haft fler olika lampor än jag egentl
"Jonas, det är möjligt att det är så, en märklig setup."
Ja det angår väl egentligen inte mig vad du kör på, det är bara att det förvånar mig att höra vad folk kör med, och är nöjda med. Själv har jag under årens lopp haft fler olika lampor än jag egentl
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 18:07Du verkar lättlurad.
Du verkar lättlurad.
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 19:56Vad som går och vad som är acceptabelt varierar enormt från person till person.
Under mitt första randonné räknade jag med att vara hemma innan mörkret, men råkade ut för en del missöden och fick klarar de 4 sista milen med just sånt lyse som p länkar t
Vad som går och vad som är acceptabelt varierar enormt från person till person.
Under mitt första randonné räknade jag med att vara hemma innan mörkret, men råkade ut för en del missöden och fick klarar de 4 sista milen med just sånt lyse som p länkar t
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 20:05Det viktigaste är att du inte bländar någon mottrafikant. Ja, enligt vissa.
Det viktigaste är att du inte bländar någon mottrafikant. Ja, enligt vissa.
Quote from Funbeat user on 14 November 2012, 21:51Att någon vill ha starkt lyse är ingen acceptabel ursäkt för att blända sina medtrafikanter. Bilar går väl an, de klarar sig alltid pga eget starkt lyse, men cyklar och gående är "oskyddade" och mkt exponerade för starka lysen.
Som jag sagt förut finner
Att någon vill ha starkt lyse är ingen acceptabel ursäkt för att blända sina medtrafikanter. Bilar går väl an, de klarar sig alltid pga eget starkt lyse, men cyklar och gående är "oskyddade" och mkt exponerade för starka lysen.
Som jag sagt förut finner