Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBelysning
You need to log in to create posts and topics.

" Så du kör oupplyst landsväg med 2 st HL-EL135 och en pannlampa?
EL135 är väl mest att betrakta som ett positionslyse? Mkt märklig setup."

Jonas, det är möjligt att det är så, en märklig setup. Men ja det gör jag. Och pannlampan är det inte alltid jag

Jag har en HL-EL135 på min pendlarcykel och får nog hålla med om att den är ett positionsljus. Visst går det att cykla på oupplysta partier men då måste mörkerseendet få anpassa sig för att det ska gå att cykla fort. Blir jag då bländad av något är det lå

”Jag har en HL-EL135 på min pendlarcykel och får nog hålla med om att den är ett positionsljus.”

Ja vet inte vad ni har för krav på ett positionsljus, men lite mer än det, tycker jag allt att det är. Positionsljus för min del är motsv. Det finns lite oli

P . skrev:
> Ja vet inte vad ni har för krav på ett positionsljus, men lite mer än det,
> tycker jag allt att det är.

Nja, visst finns det ännu svagare ljus.
Men även tillverkaren, dvs Cateye själva, klassar HL-EL135 som en
"To be seen"-lampa, om inte

Det är lite lustigt att rekommendera en lampa som måste byggas om när den ska användas vid normalt pendling.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1784654

Jag läser allas inlägg men man vet inte vem det är som är avsändaren.

En tråd som visar om det är

"Jonas, det är möjligt att det är så, en märklig setup."

Ja det angår väl egentligen inte mig vad du kör på, det är bara att det förvånar mig att höra vad folk kör med, och är nöjda med. Själv har jag under årens lopp haft fler olika lampor än jag egentl

Du verkar lättlurad.

Vad som går och vad som är acceptabelt varierar enormt från person till person.

Under mitt första randonné räknade jag med att vara hemma innan mörkret, men råkade ut för en del missöden och fick klarar de 4 sista milen med just sånt lyse som p länkar t

Det viktigaste är att du inte bländar någon mottrafikant. Ja, enligt vissa.

Att någon vill ha starkt lyse är ingen acceptabel ursäkt för att blända sina medtrafikanter. Bilar går väl an, de klarar sig alltid pga eget starkt lyse, men cyklar och gående är "oskyddade" och mkt exponerade för starka lysen.

Som jag sagt förut finner