Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningbenhinne problem
You need to log in to create posts and topics.

Ha ha ha, det är ungefär så jag känner mig här på fb, Sara - jag orkar inte höra mitt eget tjat längre 😉

Ledsen Sylvia om du tyckte jag lät bitchig, det var som sagt inte så det var menat. Oftast är det ju så att man inte börjar läsa på förrän man har e

Det är lugnt Fredrika. Jag tyckte inte Du lät bitchig. 🙂

Ja, jag hoppas också det. So far so good!

Gör ett nytt försök...

Har oxå fått problem med benhinnorna. Troligtvis eftersom jag var så korkad så jag ökade från ca 3 mil i veckan till att förra veckan klämma 5 mil.
Läser mycket om stretchning, och tåhävningar. Men blir inte klok på om man ska stre

Läs på om benhinneinflammation så att du är säker på att det är det du har. Om det är fallet så skulle jag säga, stretcha och tåhäv för allt vad du är värd. Du får känna efter om det du känner då är något som är trasigt...

Ju mer jag försöker läsa på desto mer förvirrad blir jag (#). Har kikat på sjukvårdsupplysningen, wikipedia, funbeat, puls, osv.
Läser allt från att det gör riktigt ont till att det mest är en svag molande värk (för mig är det mest att jag känner av det l

Får jag fråga Stefan; gör det ont hela tiden, dvs värker även i vila, eller är det bara i samband med och strax efter själva löpningen? Känner Du någon värmeökning på området?

En inflammation gör ont mer eller mindre hela tiden. Dessutom kan en viss rodn

Ett besök hos en naprapat kan göra undervärk, i alla fall på diagnosen.

Sylvia:
Nej, det gör inte ont hela tiden. Kändes lite grand i uppförsbackarna sista löppasset. Annars har det mest känts framåt kvällen när jag vilar i soffan.
Har inte känt av någon värmeökning och ser ingen rodnad. Ska jag försöka beskriva känslan i ben

David:
Älskar dina underfundiga kommentarer 😀
Får väl lyda ditt råd om det inte ger med sig. Vill ju vara säker på vad för besvär jag har, så jag inte bara tror att det är benhinnorna.

Hej Stefan, en massör jag känner, och den ende som har hittat en behandling som ger effekt, säger att man absolut ska ha rörelse runt benhinnorna, att skapa ett ansvarstagande från de mindre omgivande musklerna. Graden av smärta måste bestämma vilka röre