Quote from Guest on 14 January 2012, 19:42Jag blir så less! började jogga för 1 1/2 år sedan. tagit det lugnt och ökat sakta. så ville jag öka tempot, men då började problemen. nu har jag börat med att springa på framfoten utan hälisättning och tänka på löpsteget .
Ändå får jag ont speciellt i vä
Jag blir så less! började jogga för 1 1/2 år sedan. tagit det lugnt och ökat sakta. så ville jag öka tempot, men då började problemen. nu har jag börat med att springa på framfoten utan hälisättning och tänka på löpsteget .
Ändå får jag ont speciellt i vä
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 19:52> utan hälisättning
Varför i jösse namn? Utan häl-LANDNING kan jag förstå, men du måste få med hela foten när du springer, slappna av.Inlägg och skor med dämpning och pronationsstöd är just vad jag kallar "speciella skor".
> utan hälisättning
Varför i jösse namn? Utan häl-LANDNING kan jag förstå, men du måste få med hela foten när du springer, slappna av.
Inlägg och skor med dämpning och pronationsstöd är just vad jag kallar "speciella skor".
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 19:54efter att ha landat på framfoten, ska hälen ner då menar du?
efter att ha landat på framfoten, ska hälen ner då menar du?
Quote from Ulrika Ekelund on 14 January 2012, 20:20Blev av med mina problem på följande sätt:
Låg på rygg i sängen med raka ben.
Böjde tårna uppåt så mycket jag kunde.
Låg så i fem minuter. Efter 2-3 minuter började det göra ont men det var bara att pressa på. Fem minuter skulle det vara. Efter ett p
Blev av med mina problem på följande sätt:
Låg på rygg i sängen med raka ben.
Böjde tårna uppåt så mycket jag kunde.
Låg så i fem minuter. Efter 2-3 minuter började det göra ont men det var bara att pressa på. Fem minuter skulle det vara. Efter ett p
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 20:24Om du springer runt på tå är det inte konstigt att du har ont. Det du känner är antagligen en helt vanlig överansträngning av musklerna på benets insida, de får jobba väldigt hårt om inte hela foten är i marken. Slappna av i fotleden och strunta i vilken
Om du springer runt på tå är det inte konstigt att du har ont. Det du känner är antagligen en helt vanlig överansträngning av musklerna på benets insida, de får jobba väldigt hårt om inte hela foten är i marken. Slappna av i fotleden och strunta i vilken
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 21:44Du har här fått mycket (!!!) bra råd av Peter och Olle. Det enda jag har att tillägga är, en påspädning av samma råd, när du försöker börja springa framfot/mellanfot - passa på dig själv! Man spänner sig, och det är just det som är det största fel man kan
Du har här fått mycket (!!!) bra råd av Peter och Olle. Det enda jag har att tillägga är, en påspädning av samma råd, när du försöker börja springa framfot/mellanfot - passa på dig själv! Man spänner sig, och det är just det som är det största fel man kan
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 21:57PS: Tänk så här: du måste snabbt ut i köket från sovrummet mitt i natten - och vill inte väcka vare sig barn eller andra - såsom du tassar ut till köket då; spring så.
PS: Tänk så här: du måste snabbt ut i köket från sovrummet mitt i natten - och vill inte väcka vare sig barn eller andra - såsom du tassar ut till köket då; spring så.
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 11:36Tack för råden, jag ska prova dem alla. Återkommer sen om hur det gått. 🙂
Sussi
Tack för råden, jag ska prova dem alla. Återkommer sen om hur det gått. 🙂
Sussi
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 12:14Ursäkta att jag blandar mig i men har exakt samma problem som trådskaparen. Skulle du Ola kunna utveckla den där stretchingen med raka ben något. Ska fötterna peka rätt upp i taket eller ska man försöka sträcka ut dom rakt fram liksom. Saken är den att ja
Ursäkta att jag blandar mig i men har exakt samma problem som trådskaparen. Skulle du Ola kunna utveckla den där stretchingen med raka ben något. Ska fötterna peka rätt upp i taket eller ska man försöka sträcka ut dom rakt fram liksom. Saken är den att ja
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 12:35Det handlar mer om att träna musklerna på framsidan av smalbenet än stretching om jag förstått det rätt så fötterna ska dras uppåt helt enkelt.
Ett annat sätt att träna de musklerna är att sitta på huk en längre stund (med hälarna i marken).
Det handlar mer om att träna musklerna på framsidan av smalbenet än stretching om jag förstått det rätt så fötterna ska dras uppåt helt enkelt.
Ett annat sätt att träna de musklerna är att sitta på huk en längre stund (med hälarna i marken).