Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBenhinnor?
You need to log in to create posts and topics.

Denna övning, vad gör den egentligen? Tränar den endast uthålligheten i framsida vad eller tränar den styrkan med?

Någon annan som testat den och isåfall, har den hjälpt er?

Jag har gjort den i snart 2 veckor skulle jag tro och min smärta i benhinnorna

Jag har inte läst alla era kommentarer, men vill passa på att kortfattat berätta vad som numera håller mina benhinnor fräscha.

Hade nämligen problem för ett par år sedan. Fick då hjälp av en expert som masserade bort det hela. Gjorde FRUKTANSVÄRT ont. Ä

Bilden en bit upp säger rätt mycket. Sträckt ben framåt som dunkar i hälen. Jämför med att åka skidor. Sätt i stavarna snett framåt, då smäller det till rätt bra. Det gäller att springa mjukt, det gör du inte med en hög klack. Skoma ska ha ett drop (skill

Hej hej!

Nu har ju inte jag läst alla inlägg men OM det inte är benhinneproblem så kanske mina tips kan vara till hjälp. Jag har själv haft stora problem med insidan vad vid skenbenet men det visade sig att det inte var benhinnorna utan gick att avhjälpa

@Axel, hur länge satt smärtan i efter behandling?

Du är nog den första som jag sett som beskriver det här med att muskeln fastnat i hinnan. En av de som behandlat mig beskrev fenomenet just så fast tvärtom, att hinnan (fascian) fastnat i muskeln och gör

Conny:
Smärtan satt i ungefär en vecka efter, mao var jag med de 3 behandlingar jag gjorde igån med träningen efter ca 2 veckor. Men jag började VÄLDIGT lätt. Korta löppass (cyklade mest under denna tiden vilket funkade bra) som jag succesivt ökade på me

Övningen verkar ju ta bort det onda på mej, varför övningen tycks fungera vet jag inte, men det viktigaste är ju att det hjälper, på mej var det ingen stressfraktur, smärtan påminde om stressfraktur, men jag kunde utesluta stressfraktur ganska snart, kans

Frågan om varför det hjälper att träna eller massera muskeln på underbenets framsida.

Mitt intryck är att den muskeln ofta fungerar väldigt dåligt. Jag gissar att vi använder den alldeles för lite till vardags. När vi sedan sticker ut och springer med ut

Jag har problem under vinterhalvåret, tror det är kyla med att det ömmar längs skenbenet både insida, utsida och mitt fram.På somrarna har jag inga som helst problem.

Jag försöker hålla smalbenen varma, stretchar vaderna med KAT-metoden och försöker att

Hmm, ni som kör olika stretchmetoder kör ni någon form av uppvärmning då och isf hur ser denna ut?