Quote from Ulrika Ekelund on 15 January 2012, 18:41Jonas, jag böjer tårna uppåt så mycket det går, liksom.
Inte peka rakt upp mot taket alltså, utan böj lite till (om det går).
Jonas, jag böjer tårna uppåt så mycket det går, liksom.
Inte peka rakt upp mot taket alltså, utan böj lite till (om det går).
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 18:51Tack så mycket för svar! Jag böjer på.
Tack så mycket för svar! Jag böjer på.
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 17:04"Blev av med mina problem på följande sätt:
Låg på rygg i sängen med raka ben.
Böjde tårna uppåt så mycket jag kunde.
Låg så i fem minuter. Efter 2-3 minuter började det göra ont men det var bara att pressa på. Fem minuter skulle det vara. Efter ett
"Blev av med mina problem på följande sätt:
Låg på rygg i sängen med raka ben.
Böjde tårna uppåt så mycket jag kunde.
Låg så i fem minuter. Efter 2-3 minuter började det göra ont men det var bara att pressa på. Fem minuter skulle det vara. Efter ett
Quote from Ulrika Ekelund on 25 January 2012, 18:40Q: Är du säker på att det var denna övningen som hjälpte dig och inte bara vilan?
A: Japp. Enbart vila hjälpte inte. Kunde inte springa på flera år.Q: Hur länge hade du haft benhinneproblem samt var någonstans på skenbenen var smärtan?
A: I princip he
Q: Är du säker på att det var denna övningen som hjälpte dig och inte bara vilan?
A: Japp. Enbart vila hjälpte inte. Kunde inte springa på flera år.
Q: Hur länge hade du haft benhinneproblem samt var någonstans på skenbenen var smärtan?
A: I princip he
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 19:44Du hade alltså ingen smärta på insidan? Det är där jag har ont och den övningen du beskriver tränar utsida skenben, vilket borde göra att den inte är applicerbar på mig?
Du hade alltså ingen smärta på insidan? Det är där jag har ont och den övningen du beskriver tränar utsida skenben, vilket borde göra att den inte är applicerbar på mig?
Quote from Ulrika Ekelund on 25 January 2012, 22:02Alltså, exakt var smärtan satt minns jag inte säkert. Det var ju några år sedan. Men kör en gång om dagen i två veckor så märker du om det funkar eller inte.
Jag blir såklart glad om du blir bättre, men jag är ju ingen expert på området.
Alltså, exakt var smärtan satt minns jag inte säkert. Det var ju några år sedan. Men kör en gång om dagen i två veckor så märker du om det funkar eller inte.
Jag blir såklart glad om du blir bättre, men jag är ju ingen expert på området.
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 22:48Mina benhinnor har varit jobbiga då jag efter två veckors helvita drog igång med 5 pass i veckan på hårt vinterunderlag. Gissar på benhinnora då smärtan sitter mellan smallbenet och vadmuskeln in mot kroppen, precis där diverse bilder på internet visar at
Mina benhinnor har varit jobbiga då jag efter två veckors helvita drog igång med 5 pass i veckan på hårt vinterunderlag. Gissar på benhinnora då smärtan sitter mellan smallbenet och vadmuskeln in mot kroppen, precis där diverse bilder på internet visar at
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 22:53Jag ska definitivt testa, tack för tipsen.
Jag ska definitivt testa, tack för tipsen.
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 22:54Henrik, du snackar om den övningen som Ola menade väl?
" har kört sedan inlägget och känner ingenting." : Vad menar du med denna mening?
Johan
Henrik, du snackar om den övningen som Ola menade väl?
" har kört sedan inlägget och känner ingenting." : Vad menar du med denna mening?
Johan
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 09:43Man kan rulla nån boll på insidan för att massera en del. Sen har det hjälpt mig att korta löpsteget. Högre frekvens helt enkelt.
Man kan rulla nån boll på insidan för att massera en del. Sen har det hjälpt mig att korta löpsteget. Högre frekvens helt enkelt.