Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningbeställa skor från utlandet.
You need to log in to create posts and topics.

nu har jag även provat:
http://www.lansonrunning.com/

Funkade bara fint.
Fick ett par skor levererat kl 07:20(!)

Jag har en variant som kanske inte fungerar så bra på just skor:
Eftersom vi inte kan träna samtidigt för det mesta kan ju du låna dem (kan vi ju ha dem ihop). (H)
Detta fungerar faktiskt med hantlar och balansbollar etc, man kan t o m köpa dem i julklapp

Jag har precis kommit hem från Pittsburgh och det är väldigt billigt med kläder där, dollaren är låg och PA så är det ingen moms på kläder. Jag köpte på mig en ordentlig garderob nya träningskläder och köpte ett par Asics Gel-Nimbus-11 för 109 dollar, Gel

Beställde ett par svarta lunar trainer från eastbay. Inklusive tullen gick det på 900kr vilket är avsevärt billigare än här hemma (ja, trainern förvinner ur sortimentet här också)

Så det lönar sig att köpa från USA ändå ibland 🙂

Fick mina skor från Eastbay idag och det har fungerat bra. Med tullavgift 1000kr, Löplabbet tar 1200 för herrmodellen.
Vad jag inte förstår är varför sedan Posten kommer med lådan och ska dessutom ha 100 spänn för detta som jag inte bett om, + 9 som post

Jag har ett rätt schysst tips om man ska köpa skor från USA.

Jag använder alltid gratisservicen från viadress.com när jag handlar från USA eftersom att de ger dig en gratis virtuell adress i USA, så du kan handla från alla USAs försäljare och även USAs e

Det där verkade lite för bra för att vara sant, när allt verkade "gratis". Efter att ha studerat sidan förstår jag det hela som att de tar en fast fraktavgift på 37.67$ (267kr) för frakt till Europa, oavsett storlek & vikt. Inga andra avgifter för deras m

Efter att ha googlat lite på viaddress, tycker jag det verkar vara risk att det är ett skumt företag.

Jag kollade på viaddress för ett tag sedan men tyckte då att det var för dyrt. Jag får kolla igen så att det verkligen är gratis.

Lars: Varför tror du att det är skumt företag?

Lars: Jasså? Jag tyckte först det verkade skumt och inledde med att Googla, men när det verkade grönt gick jag in på sidan och hittade inget skumt där heller.

Bra recensioner har de tydligen fått på "Trustpilot.com".
http://www.trustpilot.com/review/www