Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBil Vs Cyklist 1-0.
You need to log in to create posts and topics.

eller nödrepa....

Har en cyklande väninna som har oppererats 3 gånger under 1,5 års tid efter en krock med en bil som körde om och sen byttefil...har inte kunnat cykla sedan des...

Då är en liten spik i lacken en bagatell jämfört med hennes lidande.

Det är mycket bättre att cykla på fel sida av vägen när man cyklar längs en väg med många rondeller som t.ex. Bergslagsvägen ut mot Hässelby i Stockholm. (Jag menar naturligtvis på den cykelbana som går på fel sida).

Då ser man bilarna i god tid och de s

Jag tror också att i jämförelsen att rätt uppfatta en bil kontra en cyklist, förlorar cyklisten. Den projicerade ytan i ögat av en cyklist är helt enkelt mindre och objektet uppfattas därmed som mindre hotfullt, och är därtill svårare att bedöma hastighet

Om alla bilister stack ut och cyklade då och då skulle de få en mycket bättre uppfattning om hur de ska uppföra sig mot cyklisterna och vilket omkörningsutrymme som behövs.

Jag började cykla för bara 4 år sedan och reagerade just på det och har förändrat

Tyvärr så är många mottrafikanter inte bara feta utan riktigt tjockhuvade också.

Att motionera regelbundet och få frisk luft verkar göra människor smarta. Motsatsen är dåa tt sitta instängd i en bil med avgaser, gör dom dumma.

Tror det har med dåligt samvete i många fall. De påminns om att det borde röra på sig mera och för att då liksom jämna ut oddsen så försöker det få en till över på "deras sida" som inte heller kan motionera på ett tag. Samma sak när man springer, en del m

Om alla cyklister satte sig bakom ratten då och då skulle de få en mycket bättre uppfattning om hur de ska skydda sig mot bilisterna och vilka straffåtgärder som ger bäst effekt.

Det bästa vore om ingen körde bil...