Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 11:12det är ett svenskt fenomen! Svenkar är rätt buttra och otrevliga som folkslag!
det är ett svenskt fenomen! Svenkar är rätt buttra och otrevliga som folkslag!
Quote from Mattias Johansson on 15 April 2009, 11:14Finns Även många svenskar utanför Växjö;)
Finns Även många svenskar utanför Växjö;)
Quote from Bertil Nolheim on 15 April 2009, 12:53Jag tror bilisterna (och alla andra för den delen) är mer stressade i storstäder.
Kommer man ut på fel vägar (röda på Michelinkartan) är det inte alltid så trevligt i Frankrike & Italien heller. Men de visar mer respekt för cyklister och kör sällan om dä
Jag tror bilisterna (och alla andra för den delen) är mer stressade i storstäder.
Kommer man ut på fel vägar (röda på Michelinkartan) är det inte alltid så trevligt i Frankrike & Italien heller. Men de visar mer respekt för cyklister och kör sällan om dä
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:05Större stad -> farligare motorister.
Min erfarenhet.
Större stad -> farligare motorister.
Min erfarenhet.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:15Jag bor på landet utanför Linköping, en kort bit av min cykelpendling sker på en 70-sträcka utan vägren. Inte ovanligt att bilar kör om samtidigt som de har möte, utan att släppa på gasen. Ner mot 75-50 cm marginal när det är som värst. Brukar försöka hål
Jag bor på landet utanför Linköping, en kort bit av min cykelpendling sker på en 70-sträcka utan vägren. Inte ovanligt att bilar kör om samtidigt som de har möte, utan att släppa på gasen. Ner mot 75-50 cm marginal när det är som värst. Brukar försöka hål
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:18Här kan kanske jag med lite beteendevetenskap i utbildningsbagaget bringa insikt.
Alla har väl noterat hur personligheten kan förändras hos den som sätter sig bakom ratten i en bil. Det här fenomenet har flera förklaringar men en av de viktigare är den
Här kan kanske jag med lite beteendevetenskap i utbildningsbagaget bringa insikt.
Alla har väl noterat hur personligheten kan förändras hos den som sätter sig bakom ratten i en bil. Det här fenomenet har flera förklaringar men en av de viktigare är den
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:21Brukar numer använda ett populärt finger, då jag finner det svårt att på annat sätt visa mitt missnöje när bilist blåser förbi i minst 70 utan att hålla ut. Värre i vintras när jag hade tumvantar.
Brukar numer använda ett populärt finger, då jag finner det svårt att på annat sätt visa mitt missnöje när bilist blåser förbi i minst 70 utan att hålla ut. Värre i vintras när jag hade tumvantar.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:22Överåriga män som vet att de inte ser så bra osv undviker ofta att köra bil där det är mycket trafik, en sorts anpassning efter den egna förmågan.
På landsvägar med mindre trafik och mindre komplicerade korsningar finns det inte lika mycket som berättar
Överåriga män som vet att de inte ser så bra osv undviker ofta att köra bil där det är mycket trafik, en sorts anpassning efter den egna förmågan.
På landsvägar med mindre trafik och mindre komplicerade korsningar finns det inte lika mycket som berättar
Quote from Rasmus Olsson on 15 April 2009, 13:30Kanske vi ska återinföra den är stingpinnen som vi hade som barn. Komplettera den med en vass spik eller kniv. Kör de för nära får de skylla sig själva.
Kanske vi ska återinföra den är stingpinnen som vi hade som barn. Komplettera den med en vass spik eller kniv. Kör de för nära får de skylla sig själva.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:34Fast då blir det "skadegörelse". Att dunsa handen mot bilplåten är att "påkalla bilistens uppmärksamhet".
Fast då blir det "skadegörelse". Att dunsa handen mot bilplåten är att "påkalla bilistens uppmärksamhet".