Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBil Vs Cyklist 1-0.
You need to log in to create posts and topics.

Ajajaj P, det där lät inte bra. Krya på dig och hoppas att du snabbt får ut en ny hoj och skadestånd från bilförarens försäkring.

http://www.youtube.com/user/magnatom

Krya på dig P!

Såg en Taxi i Uppsala som på höger framskärm hade fem cyklar stiliserade, varav tre överkryssade.

Instämmer med alla, krya på dig och lycka till med TryggH.

För egen del har jag Stadion-incidenten i färskt minne - vid korsningen Sturegatan-Valhallavägen vill en silverfärgad mercedes svänga höger där jag vill köra rakt fram varpå jag drämmer handflata

Vågade du inte stanna och ta diskussionen?

ta fram bygellåset å vifta med, får du se om han är lika hotfull. Eller ring 112 å säg att en bil jagar dig å försöker köra ihjäl dig.

Det är nog värt att tänka på att det faktiskt finns riktiga idioter i en del bilar.
Såna som faktiskt är farliga på riktigt.
Jag brydde mig t.ex. inte om att bråka med en 7-serie BMW med Litauiska skyltar när den trängde sig lite dumt. Det kändes som om d

Som David var inne på, så försöker jag själv (efter att ha budat lite) tänka så att säga systemiskt. Dvs. oavsett med vilket perspektiv jag väljer att betrakta det som sker omkring mig. Så om jag ser mig själv ingående i ett "trafiksystem", där gående (me

Eller så här...Jag önskar att Svensken kunde lära sig de där svåra orden...Förlåt...jag var oaktsam...Skall tänka mig för i framtiden. SÅ mycket hade kunnat vinnas på det istället för att man skriker och hävdar sin rätt.

Jag själv syndade en gång och rå

Tycker att billistproblemet är regionalt olika.

Cyklar jag i grupp i Gbg så här det många tutningar och fingrar från billister. Men utanför Växjö är det ytterst sällan något sådant händer även om man är en grupp som tar plats.

Är det ett storstads fenom