Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBil Vs Cyklist 1-0.
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Bruse.

Det är inte okej

Problemet är att man sällan har sinnesnärvaro att samla sådana uppgifter när man nästan blivit påkörd. Hade en bil som körde förbi så nära i torsdags att armen touchade emot sidan på bilen lite lätt. Jag kan inte ens säga vad det var för färg på bilen. Ha

Jag har inte sagt att det är okej. Det är naturligtvis inte okej att riskera cyklisters hälsa på grund av ouppmärksamhet. (De som prejar cyklister är tack och lov mycket sällsynta.) Jag försöker sätta mig in i mina medtrafikanters situation för min egen s

Favoriten var i fjol när vi cyklade två i bredd...en arg billist slickade min arm...när jag sedemera han i kapp honom vid ett färgeläga frågade jag vad hann höll på med...Då menade han att jag blockerade vägen och borde lära mig en läxa....eh...alltså han

bra idé med att tömma vattenflaskan i bilsätet 🙂

... särskilt om det är klibbig sliskig sockrig sportdryck!

Ett par ordentliga slag på taket brukar göra susen på tokiga taxibilar som stannar varsomhelst, närsomhelst och hursomhelst.

Och att jag förstod att det kan vara bra att fota olycksplatsen. Jag ber föraren att INTE flytta på bilen. Men vad gör gubben. Jo han sätter sig i bilen och backar in den på tvärvägen. Det var ju listigt gjort av honom.

Troligtvis blev bilisten lika cho

Tydligen handlade han inte så rationellt före olyckan heller.

Det finns tyvärr idioter överallt tom i Boulder, CO, USA....

Var ute på en tur med en grupp på 20+ pers i fjol och en pickup kommer farande, han kör så nära en cyklist att hans yttre backspegel blir hängande.... :@
(den äldre herren vars arm var ivägen