Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:37Va...jag bara tog emot mig när jag tappade balansen när du körde om...bucklan upptod bara därför...jag skulle "aldrig" hammra på ditt biltak...
Va...jag bara tog emot mig när jag tappade balansen när du körde om...bucklan upptod bara därför...jag skulle "aldrig" hammra på ditt biltak...
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 13:59Jag hoppas att de på funbeat som tycker om att ligga o slicka folk i arschlett tar till sig av den här diskussionen.
Jag hoppas att de på funbeat som tycker om att ligga o slicka folk i arschlett tar till sig av den här diskussionen.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 14:03Att bli slickad i arschlett när man cyklar är ju ingen höjdare, Men allt har ju sin tid o plats 😉
Att bli slickad i arschlett när man cyklar är ju ingen höjdare, Men allt har ju sin tid o plats 😉
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 14:19Läste om nåt fenomen som verkat uppstå i cirkulationsplatser (C-pl) ... Bilister (även jag) får allt mer externt, typ skyltar/gupp/planlösa korsningar, att beakta. Detta medför ibland att det försvårar sorteringen vid C-pl och att rent uppenbara hinder/tr
Läste om nåt fenomen som verkat uppstå i cirkulationsplatser (C-pl) ... Bilister (även jag) får allt mer externt, typ skyltar/gupp/planlösa korsningar, att beakta. Detta medför ibland att det försvårar sorteringen vid C-pl och att rent uppenbara hinder/tr
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 14:23Det är därför man måste köra filkörning mitt i filerna. Då är man mitt i synfältet och inte vid sidan om mottrafikanterna.
Det är därför man måste köra filkörning mitt i filerna. Då är man mitt i synfältet och inte vid sidan om mottrafikanterna.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 14:29Ja det där har jag lärt mig den hårda vägen också - att i rondell cyklar man på samma sätt som om man körde bil = mitt i sin fil. Man utgör ju inget egentligt hinder eftersom man oftast är det snabbaste fordonet i rondellen.
Ja det där har jag lärt mig den hårda vägen också - att i rondell cyklar man på samma sätt som om man körde bil = mitt i sin fil. Man utgör ju inget egentligt hinder eftersom man oftast är det snabbaste fordonet i rondellen.
Quote from Rasmus Olsson on 15 April 2009, 14:33Skadegörelse? Jag cyklar rakt fram med lite tillbehör från byggbutiken, å bilen körde väldigt nära mig och kom åt min kartong med spik.
Skadegörelse? Jag cyklar rakt fram med lite tillbehör från byggbutiken, å bilen körde väldigt nära mig och kom åt min kartong med spik.
Quote from Rasmus Olsson on 15 April 2009, 14:35Igår blev jag omkörd två meter före en rondell, han bara skulle för in i rondellen. Han hade för hög fart in i rondellen och började bromsa, varvid jag fick göra likadant. med båda händerna på bromsarna har jag ingen över att dunka plåt med.
Igår blev jag omkörd två meter före en rondell, han bara skulle för in i rondellen. Han hade för hög fart in i rondellen och började bromsa, varvid jag fick göra likadant. med båda händerna på bromsarna har jag ingen över att dunka plåt med.
Quote from Funbeat user on 15 April 2009, 14:35Det kallas nödvärn om lite sidospeglar och bucklor uppstår.
Det kallas nödvärn om lite sidospeglar och bucklor uppstår.
Quote from Rasmus Olsson on 15 April 2009, 14:36Nödvärn var ordet jag sökte. Ska in på lodrätt fem.
Överlevnadsinstinkt är svarte på vågrätt åtta.
"Svårligen kunna besinna sig" är ett juridiskt uttryck som ska in på lodrätt tolv.
Nödvärn var ordet jag sökte. Ska in på lodrätt fem.
Överlevnadsinstinkt är svarte på vågrätt åtta.
"Svårligen kunna besinna sig" är ett juridiskt uttryck som ska in på lodrätt tolv.