Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBil Vs Cyklist 1-0.
You need to log in to create posts and topics.

Va...jag bara tog emot mig när jag tappade balansen när du körde om...bucklan upptod bara därför...jag skulle "aldrig" hammra på ditt biltak...

Jag hoppas att de på funbeat som tycker om att ligga o slicka folk i arschlett tar till sig av den här diskussionen.

Att bli slickad i arschlett när man cyklar är ju ingen höjdare, Men allt har ju sin tid o plats 😉

Läste om nåt fenomen som verkat uppstå i cirkulationsplatser (C-pl) ... Bilister (även jag) får allt mer externt, typ skyltar/gupp/planlösa korsningar, att beakta. Detta medför ibland att det försvårar sorteringen vid C-pl och att rent uppenbara hinder/tr

Det är därför man måste köra filkörning mitt i filerna. Då är man mitt i synfältet och inte vid sidan om mottrafikanterna.

Ja det där har jag lärt mig den hårda vägen också - att i rondell cyklar man på samma sätt som om man körde bil = mitt i sin fil. Man utgör ju inget egentligt hinder eftersom man oftast är det snabbaste fordonet i rondellen.

Skadegörelse? Jag cyklar rakt fram med lite tillbehör från byggbutiken, å bilen körde väldigt nära mig och kom åt min kartong med spik.

Igår blev jag omkörd två meter före en rondell, han bara skulle för in i rondellen. Han hade för hög fart in i rondellen och började bromsa, varvid jag fick göra likadant. med båda händerna på bromsarna har jag ingen över att dunka plåt med.

Det kallas nödvärn om lite sidospeglar och bucklor uppstår.

Nödvärn var ordet jag sökte. Ska in på lodrätt fem.
Överlevnadsinstinkt är svarte på vågrätt åtta.
"Svårligen kunna besinna sig" är ett juridiskt uttryck som ska in på lodrätt tolv.