Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 14:24Reflexvästen kanske inger en falsk förhoppning om att man skall synas mycket bättre?
kanske är det som ni påstår att övriga misstolkar vem det är på cykeln, motionär eller långsamt cyklande jobbpendlare.
Tror iallafall att bilister ser mig bättre med refl
Reflexvästen kanske inger en falsk förhoppning om att man skall synas mycket bättre?
kanske är det som ni påstår att övriga misstolkar vem det är på cykeln, motionär eller långsamt cyklande jobbpendlare.
Tror iallafall att bilister ser mig bättre med refl
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 14:26Hade inte Darth Vader ett självlysande svärd?
Det kan man ha som stingpinne och sopa till sidospeglar med.
Hade inte Darth Vader ett självlysande svärd?
Det kan man ha som stingpinne och sopa till sidospeglar med.
Quote from Funbeat user on 22 July 2009, 14:28Jedi tricket, bara vifta med handen så åker bilen ned i diket......
Jedi tricket, bara vifta med handen så åker bilen ned i diket......
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 08:34Räcker att vifta med ett finger så stannar de (Ibland)
Räcker att vifta med ett finger så stannar de (Ibland)
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 09:03Om plats finnes får du använda hela handen.
Om plats finnes får du använda hela handen.
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 13:44prova att cykla tvåpar mellan Sollebrunn och Gråbo en söndageftermiddag, folk som kör bil där måste ha väldigt bråttom till eller från kyrkan eller så håller dom på med några andra skumma grejjer där 🙂
prova att cykla tvåpar mellan Sollebrunn och Gråbo en söndageftermiddag, folk som kör bil där måste ha väldigt bråttom till eller från kyrkan eller så håller dom på med några andra skumma grejjer där 🙂
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 15:01varför tutar bilister?
- nog finns det en regel att man ska tuta på cyklister så att de vet att man kommer åkande??Det fick man lära sig när man tog körkort...
funkar ju bra om det tutas en bra bit i förväg, inte precis bakom...
varför tutar bilister?
- nog finns det en regel att man ska tuta på cyklister så att de vet att man kommer åkande??
Det fick man lära sig när man tog körkort...
funkar ju bra om det tutas en bra bit i förväg, inte precis bakom...
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 17:05Cykla i kapp och ring på ringklockan ! För en sån har du väl på cykeln ?
Cykla i kapp och ring på ringklockan ! För en sån har du väl på cykeln ?
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 17:08På min tid fick man lära sig att bara tuta när det verkligen behövdes och dit räknades inte att köra om cyklister, bilister eller gående.
På min tid fick man lära sig att bara tuta när det verkligen behövdes och dit räknades inte att köra om cyklister, bilister eller gående.
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 17:58Jag tog körkort för bara något år sedan och då var de inget tal om att man var skyldig att tuta när man skulle köra om en cyklist. Snarare att man bara skulle använda tutan om en fara kan uppstå
Jag tog körkort för bara något år sedan och då var de inget tal om att man var skyldig att tuta när man skulle köra om en cyklist. Snarare att man bara skulle använda tutan om en fara kan uppstå