Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBilister som tutar
You need to log in to create posts and topics.

Körde 14 mil igår och ingen tutade. Några puckon körde dock om i minst 120 och väldigt nära på 90-väg. Alla dessa var uteslutande äldre volvo 940 kombi i dåligt allmänskick av någon anledning..

En minibuss som körde om väldigt nära i rätt låg fart fick "

Du behöver inte sätta ned foten vid stopp. Det viktiga är att du står still, vilket går utmärkt med även dåligt balanssinne.

Nu riskerar inte en cyklisten livet på någon ifall cyklisten inte sätter ned foten vid en stopplinje.

Det är en stor brist på omdöme bland mottrafikanter i plåtlådor men det brukar vara en "Ahaupplevelse" för dom när de får höra:
>Hoppas att ett likadan

En lastbil med bred last som har tutat så det var helt ok, däremot har jag mött bilar i mitt körfällt som kör om.
Båda gällde omkörning av lastbil och det har bara varit tur man klarat sig.
Sist var det riktigt nära, böjde mig o tog upp flaskan så var

Det hjälper inte att köra i reflexväst mer än i dimma. Mottrafikanter tror att det är någon som cykelpendlar i max 20 km/h om de ser reflexvästar.

David: +1

Det är bättre att de ser cyklisten med reflexväst än att de inte ser den och krockar.

De ser en reflexväst och utgår från att det är någon som cykelpendlar och sedan ser de efter andra trafikanter.
När de sedan flyttar tillbaka blicken mot cyklisten så är de inne i bakhjulet....

Jag har aldrig på en och samma dag blivit så påkörd av bilister som när jag hade en gul väst på mig. Aldrig mer! Nu kör jag i helsvart, och det är aldrig någon bilist som ens är i närheten av mig.

Det är som att den gula västen signalerar till bilsiterna

Yeah, whatever... (#)