Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBillig karbon eller dyr alu?
You need to log in to create posts and topics.

Stora C:
Du var ju beredd att lägga 20000SEK på EN cykel för att använda på lvg.
Om du köper cyklarna från CicliB och Radon kan du få två cyklar för det priset.

Då slipper du kompromissa och undviker att spränga budgeten.

De är läckra alternativ, jo. Hurudan är deras geometri? Kan inte tolka siffrorna. Radon är kortare och därför mera upprätt? Men man kan väl inte vara säker på cykeln passar utan att prova. Jag är övertygad att 56 cm är rätt storlek för mig (är 183 cm lång

Den storlek tillverkaren anger säger inte särskilt mycket om hur bra cykeln kommer att passa dig, det skiljer dessutom en hel del mellan olika tillverkare.
Därför skulle jag i ditt fall inte enbart titta på 56cm ramar.

Ett viktigare mått än höjden på ram

Stor tack för all hjälp- skall kolla. Förbannat svårt det här med att köpa cykel!

Ang. Trippel : Satsa hellre på compakt vevparti.

Om du är tung : satsa pengarna på 32 eller 36 ektrat med reducerade ekrar typ DT-comp och ett traditionellt hjul.

Komponentgruppen slits inte mer för att man är tung.
Köp ingen lättviktsram, hellre några

att köpa cykel är väl egentligen skitenkelt tror knappt jag har varit med om att nån efter köp räckt upp handen och sagt sig inte vara nöjd...

Det är ju säkert så. Jag har ju, som synes i förstainlägget i tråden, satt en budget runt 20 tusen. Men jag tror säkert jag skulle kunna hitta en för tio jag skulle bli hur nöjd med som helst, för mina behov. Det är ju bara så här innan man har beslutsång

Som den här, verkar ju inte finnas möe att klaga över: http://images2.bikebuster.dk/imageuploads/120380/product_C725D3B4-E817-D2A4-B5D621755A7F1433.jpg

Det får nock bli en tur till Kph snart... Måste ju bara förankra DET också hos familjen...

Åk till England i stället o köp en Boardman: http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_501983_langId_-1_categoryId_165710#dtab

Nisse Mandus skrev:
> Ang. Trippel : Satsa hellre på compakt vevparti.

Varför då?
Compact fungerar klart sämre än både vanliga och trippel-vevpartier, särskilt för cykling med packning när det är backigt som det är frågan om här.
För det mesta är man tv