Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 13:41Med tanke på att fler människor dör och blir dåliga under tävling pga för mycket vätska än för lite, så tycker jag att rådet att dricka trots att man inte är törstig känns riskabelt.
"Many people are drinking too much water, including sports drinks, when
Med tanke på att fler människor dör och blir dåliga under tävling pga för mycket vätska än för lite, så tycker jag att rådet att dricka trots att man inte är törstig känns riskabelt.
"Many people are drinking too much water, including sports drinks, when
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 15:21I cykel är det för sent att vänta på att bli törstig.
I cykel är det för sent att vänta på att bli törstig.
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 15:38Tim Noakes om att dricka:
"“The idea that thirst comes too late is a marketing ploy of the sports-drink industry,” says Tim Noakes, M.D., a professor of sport and exercise science at the University of Cape Town, South Africa. While thirst is not a perfec
Tim Noakes om att dricka:
"“The idea that thirst comes too late is a marketing ploy of the sports-drink industry,” says Tim Noakes, M.D., a professor of sport and exercise science at the University of Cape Town, South Africa. While thirst is not a perfec
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 16:06Brukar ni leta vattenhål då?
Brukar ni leta vattenhål då?
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 09:59Ett ganska enkelt sätt att utröna ens vätskebehov är att väga sig före och efter löppassen. Man kan inte ersätta all vätska man förbrukar under ett löppass, utan man får själv försöka hitta en balans. Jag beräknar personligen ca 5-6 dl/mil som lagom för m
Ett ganska enkelt sätt att utröna ens vätskebehov är att väga sig före och efter löppassen. Man kan inte ersätta all vätska man förbrukar under ett löppass, utan man får själv försöka hitta en balans. Jag beräknar personligen ca 5-6 dl/mil som lagom för m
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 10:37@Andreas Lundblad
Om det var mitt inlägg med minimjölk du funderade på och om det var fettet du tänkte på...
...så vill man inte blanda in fett i en återhämtningscocktail...fettet minskar gi och högt gi vill man ha direkt efter ett bra pass.
fettet broms
@Andreas Lundblad
Om det var mitt inlägg med minimjölk du funderade på och om det var fettet du tänkte på...
...så vill man inte blanda in fett i en återhämtningscocktail...fettet minskar gi och högt gi vill man ha direkt efter ett bra pass.
fettet broms
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 10:41Sebastian:
Instämmer i resonemanget, och allt hänger väl ihop med hur mycket man svettas, ja och så förbränner man ju en del.
För mig kan det skilja så mycket som 3 kg före/efter pass, och det mesta lär ju vara vatten...Jag måste hitta ett sätt att få
Sebastian:
Instämmer i resonemanget, och allt hänger väl ihop med hur mycket man svettas, ja och så förbränner man ju en del.
För mig kan det skilja så mycket som 3 kg före/efter pass, och det mesta lär ju vara vatten...
Jag måste hitta ett sätt att få
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 17:05Att ha med sig vätska på passen kan vara lite krångligt innan man vant sig. Jag började använde "handjagare" (handhållen flaska med rem) för nåt år sen och har vant mig vid det. Ibland använder jag två stycken, men oftast rygga + handjagare på långpass. J
Att ha med sig vätska på passen kan vara lite krångligt innan man vant sig. Jag började använde "handjagare" (handhållen flaska med rem) för nåt år sen och har vant mig vid det. Ibland använder jag två stycken, men oftast rygga + handjagare på långpass. J
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 20:23Ok, ja det var nog ditt inlägg jag syftade på. Jag var mest lite orolig att vi hade stött på en sån där som var rädd för fett. Men alla teorier med belägg är välkomna. Personligen tror jag dock, som du säger, att 0,1 eller 3% inte spelar någon roll för åt
Ok, ja det var nog ditt inlägg jag syftade på. Jag var mest lite orolig att vi hade stött på en sån där som var rädd för fett. Men alla teorier med belägg är välkomna. Personligen tror jag dock, som du säger, att 0,1 eller 3% inte spelar någon roll för åt
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 20:25nr 1 var dock inte till dig, utan till någon annan tidigare skribent som inte trodde på mitt resonemang om att äta nära inpå "läggdags". Något av det svåraste (enligt min dietist, och några andra kostrådgivare jag lyssnat på) är att få i sig tillräckligt
nr 1 var dock inte till dig, utan till någon annan tidigare skribent som inte trodde på mitt resonemang om att äta nära inpå "läggdags". Något av det svåraste (enligt min dietist, och några andra kostrådgivare jag lyssnat på) är att få i sig tillräckligt