Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 18:46Sätt upp lite lappar som påminner dig om att dricka,jag har en lapp på datorn,där det står,glöm ej att gå och lägg dig;)
Sätt upp lite lappar som påminner dig om att dricka,jag har en lapp på datorn,där det står,glöm ej att gå och lägg dig;)
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 20:041. Vilka närings"experter" har du lyssnat på? Prata med en idrottsinriktad dietist ska ni få se
2. Minimjölk?? Då missar man ju ett av de viktigaste näringsämnena!!
1. Vilka närings"experter" har du lyssnat på? Prata med en idrottsinriktad dietist ska ni få se
2. Minimjölk?? Då missar man ju ett av de viktigaste näringsämnena!!
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 23:40Jag har hört andra ta Resorb efter pass för att återfå vätsekabalansen snabbt. Jag har funderat på det också, då man kan känna sig rätt sänkt under lång tid efter ett långpass eller annan rejäl genomkörare. Hur bra fungerar det egentligen. Någon som prova
Jag har hört andra ta Resorb efter pass för att återfå vätsekabalansen snabbt. Jag har funderat på det också, då man kan känna sig rätt sänkt under lång tid efter ett långpass eller annan rejäl genomkörare. Hur bra fungerar det egentligen. Någon som prova
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 06:07Att inte dricka under löpning tycker jag är ett generalfel om man inte vill slita onödigt på kroppen. Jag har med mig vätska på alla pass som är längre än 6 km. Återhämtningen hämnas rejält och man riskerar att må sämre än nödvändigt.
På pass under milen
Att inte dricka under löpning tycker jag är ett generalfel om man inte vill slita onödigt på kroppen. Jag har med mig vätska på alla pass som är längre än 6 km. Återhämtningen hämnas rejält och man riskerar att må sämre än nödvändigt.
På pass under milen
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 07:54Jag har faktiskt en camelbak (sedan cyklingen) men har aldrig sprungit med den. Funkar det bra?
Jag har faktiskt en camelbak (sedan cyklingen) men har aldrig sprungit med den. Funkar det bra?
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 10:00Så länge den sitter bekvämt under löpningen så funkar det ju ypperligt.
Så länge den sitter bekvämt under löpningen så funkar det ju ypperligt.
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 10:27Dricka vatten: Ha en flaska på jobbet. Annars dricker man ju inte vatten...man går inte iväg och tar ett glas vatten. Inte jag i alla fall.
Dricka vatten: Ha en flaska på jobbet. Annars dricker man ju inte vatten...man går inte iväg och tar ett glas vatten. Inte jag i alla fall.
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 13:18Jag trodde man hade kommit överrens om att man skall dricka när man är törstig och inte hålla på och pressa i sig vatten som man inte är sugen på.
Eller har det svängt tillbaka igen?
Jag trodde man hade kommit överrens om att man skall dricka när man är törstig och inte hålla på och pressa i sig vatten som man inte är sugen på.
Eller har det svängt tillbaka igen?
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 13:21Det ska nog mycket till innan alla är överens om hur mycket man bör dricka, men den aktuella trenden inom forskning verkar vara att det kan vara ok att dricka efter törst.
Det ska nog mycket till innan alla är överens om hur mycket man bör dricka, men den aktuella trenden inom forskning verkar vara att det kan vara ok att dricka efter törst.
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 13:22Under själva löpningen ska man dricka på klockan och inte lita på törstkänslor. Vi som då och då leder löpgrupper har sett tillräckligt många katastrofer för att säga något annat.
Däremot, efter träningen kan man absolut lita på törstreflexen.
Under själva löpningen ska man dricka på klockan och inte lita på törstkänslor. Vi som då och då leder löpgrupper har sett tillräckligt många katastrofer för att säga något annat.
Däremot, efter träningen kan man absolut lita på törstreflexen.