Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningblivit så tungt
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar ta lugna perioder då det känns tungt. Det funkar för mig.

Emma, skönt för Dig. Ibland måste man släppa alla kraven på att prestera och "bara vara". 🙂

Nedtränad betyder det jag försöker säga. Kroppen har fått lite för mycket av det goda och vill ha lite lugn o ro.

Och vad gäller chipsen så, tillåt Dig äta chi

Det du beskriver kan självklart orsakas av endera av flera orsaker, bland annat de som nämns ovan.

En annan tanke är astma, som kan smyga sig på successivt så att man inte märker det annat än just som nedsatt ork i samband med träning! Jag råkade själv

magnus... men då borde de ju vara tungt med de andra ja oxå håller på å tränar ju, eller?tänkte för är ju bara joggningen som är tung..

"Det andra" - är det konditionsidrotter eller kanske andra saker som gym-träning där du inte blir så anfådd eller får så hög puls?

core, boxercise, kettlebells, zumba, prommisar

När det går tungt skall man låta bli att ta tid på träningspasset, jogga, gå istället, det ger uthållighet utan att slita på kroppen (aktiv vila)

Äsch, låter som då jag tränade 4 pass/dagen. Konstant ont, körde på med träningen iaf. Ingen direkt vila heller. Kroppen är inte en evighetsmaskin som bara orkar köra på hela tiden. Räcker inte med att sova på kvällen och tro att det är tillräckligt.

Hur

ja ja har koll på mitt bmi... å de ligger precis på gränsen till övervikt... å ja vet väl hur ja ser ut... ska ja måsta knäppa kort å lägga ut så ni ser att de finns massor att ta av

Emma, du verkar inte vara speciellt mottaglig för hjälp då alla inlägg som försökt hjälpa har möts av korta och till synes ointresserade inlägg. Om det är jobbigt att få hjälp via ett forum på internet rekommenderar jag istället att du vänder dig till din