Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBoktipset: Born to Run
You need to log in to create posts and topics.

Va?! Just Jenn Shelton framstår ju som världens mest übercoola människa i boken! 🙂

Barefoot Ted däremot...

Jag syftade på alkoholintaget.

I och för sig dricker jag själv inte en droppe, men jag tycker det är ganska befriande att även party kids kan rocka en bana som Jenn uppenbarligen gör. Idrott behöver inte alltid framställas som så himla präktig tycker jag - det är den ju inte. Men visst

Dags att beställa lite julklappar (till sig själv)

Finns ju två "born to run" av McDougall, Christopher på adlibirs.

Är det samma bok?

Ja man undrar ju lite, böckerna haar olika undertitlar nämligen... Men varför skulle karln släppa två titlar samma år?

Jag tyckte boken var så trist och osammanhängande att jag slutade läsa efter 50 sidor. Men nu när så många gillar den får jag nog ge de

Anders - den ÄR osammanhängande och det gäller att bita ihop lite då han bladdrar på för vissa partier - om tävlingar, Caballo Blanco, Tamahuaraindianerna mm är desto intressantare

christer,
jags ka ge den en chans till. Sitter oftast och läser i rätt stökig miljö och då kan en osammanhängande bok vara lite jobbig.

Det skall bara finnas en bok benämnd Born to Run av McDougall. Jag tycker den var fantastisk. Här är ett föredrag av författaren:
http://trailrunningsoul.com/trs/2009/11/10/video-authorsogle-christopher-mcdougall/

För den som vill ha en kortare variant har jag "Born to run" av Bruce Springsteen på mp3.

🙂 (t+)