Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBorn to run
You need to log in to create posts and topics.

I bland formulerar man ju sej för *** illa!
Mackan, det var inte på nåt sätt min mening att påstå att jag tolkar bättre än du eller nån annan.

Jag ville bara säga att jag tycker att språket var OK och att boken var informativ för mej. Det beror såklart

Även jag läser amerikansk litteratur så det räcker även i denna genre och vidhåller att det kokades mycket soppa på en spik i Born to run.

Ingen fara Åke, jag tog det absolut inte som kritik utan ville bara förtydliga att jag är väldigt van vid att läsa amerikansk litteratur och kan deras sätt att uttrycka sig på.

Chris har också skrivit en artikel som kan läsas som en epilog till B2R (vänta gärna med att läsa den om du precis läser eller tänker läsa boken).
http://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/running/trail-running/On-The-Trail-Of-The-White-Horse.html?pa

Jag tycker att det är rätt uppenbart att han är en journalist och inte en författare och ibland går det rätt mycket i aftonbladet/Expressen-anda i boken. Jag fick också intrycket att han till stor del hade tagit gamla artiklar (publicerade eller ej) och s

Jag älskar boken!

Jag har snart läst klart den för andra gången, och den är lika bra nu. Jag gillar storyn och hans resonemang kring att skorna skadar oss (har själv blivit skadad av skorna).

Nu kanske jag inte har gått och blivit en barfotafantast bar

Jag gick och lånade boken på biblioteket igår eftermiddag och visst fasen är den bra skriven. Jag kunde inte sluta läsa och avbröt endast för en 15 kilometers terrängrunda 😉

Vad lär man sig som är bra i boken:

* De bästa löparna är de som springer med

Har inte läst boken, däremot uppskattade jag Janne Holméns recension: http://www.svd.se/kultur/understrecket/konsten-att-lara-sig-lopa-naturligt_6202251.svd

Har läst den, streckläste. Det brukar vara ett betyg på att jag gillade den, hade förväntat mej mer vetenskapligt snack om barfotalöpning och visst fanns det men inte på ett tråkigt sätt. Det var spännande att läsa om löparberättelserna och om personlighe

Håkan: Tack! Jag hade inte läst den recensionen sen den var i tidningen.

Den roar som sagt men just det att det förekommer så mycket överdrifter gör att det är bättre att läsa den som roman än som någon sorts fakta. Det som skrämmer mig är att många läsa