Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 16:28Då är jag imponerad. Jag älskar mina tevor, går i dem överallt nästan sommartid, men jag är inte förtjust i att springa i dem, eller i några sandaler, tycker jag snavar på sulorna framtill på ett sätt jag inte gör med hela skor.
Då är jag imponerad. Jag älskar mina tevor, går i dem överallt nästan sommartid, men jag är inte förtjust i att springa i dem, eller i några sandaler, tycker jag snavar på sulorna framtill på ett sätt jag inte gör med hela skor.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 17:49Fast nu så har skoföretagen byggt upp en industri kring att sälja "barfota"-skor, så att börja springa i en viss sorts sko för att lura storkapitalet funkar ju inte. Då är det barfota som gäller, och då menar jag inte VFF, utan på riktigt.
Fast nu så har skoföretagen byggt upp en industri kring att sälja "barfota"-skor, så att börja springa i en viss sorts sko för att lura storkapitalet funkar ju inte. Då är det barfota som gäller, och då menar jag inte VFF, utan på riktigt.
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 18:36Maken har ett par Teva från typ -94, och de har en hård platt sula. Mina är från 2008 och har en mjuk, formad sula som är lite uppbyggd i hålfoten också. Mina är inte alls bra att springa med tycker jag, för tjock och konstigt mjuk sula. Den äldre typen g
Maken har ett par Teva från typ -94, och de har en hård platt sula. Mina är från 2008 och har en mjuk, formad sula som är lite uppbyggd i hålfoten också. Mina är inte alls bra att springa med tycker jag, för tjock och konstigt mjuk sula. Den äldre typen g
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 20:23Jo teva har flera modeller nuförtiden också ... mycket möjligt att sulorna såg annorlunda ut. Men som sagt öppna tår är jag lite misstänksam emot, när det sticker upp saker ur marken ...
Jo teva har flera modeller nuförtiden också ... mycket möjligt att sulorna såg annorlunda ut. Men som sagt öppna tår är jag lite misstänksam emot, när det sticker upp saker ur marken ...
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 21:08Jag tycket att det är ganska intressant hur en del blir väldigt upprörda och försvarar skoföretagen med näbbar och klor, när man pratar barfotalöpning.
Är det för att man inte vill erkänna, för sig själv, att man kanske blivit lurad alt. kanske stödjer n
Jag tycket att det är ganska intressant hur en del blir väldigt upprörda och försvarar skoföretagen med näbbar och klor, när man pratar barfotalöpning.
Är det för att man inte vill erkänna, för sig själv, att man kanske blivit lurad alt. kanske stödjer n
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 21:19Härlig bok 🙂 som gav mersmak. Jag kollade upp loppen och löparna i boken - kul!
och nu damp en ny löparbok ner på hallgolvet; Rune och Susannes om Löparäventyret genom Europa 🙂
Härlig bok 🙂 som gav mersmak. Jag kollade upp loppen och löparna i boken - kul!
och nu damp en ny löparbok ner på hallgolvet; Rune och Susannes om Löparäventyret genom Europa 🙂
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 21:46Själv tycker jag det är intressant att en del inte tycks ha insett att varje ny trend inom skobeklänad är något som skoindustring gillar. Ny trend, nya modeller, nya köp. Jag tror de struntar fullständigt om skorna de säljer väger 100 eller 350 g. Tillver
Själv tycker jag det är intressant att en del inte tycks ha insett att varje ny trend inom skobeklänad är något som skoindustring gillar. Ny trend, nya modeller, nya köp. Jag tror de struntar fullständigt om skorna de säljer väger 100 eller 350 g. Tillver
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 23:38Väckar tanken, ja det är nog bra. Efterfråga vanor, kolla bakgrund och forskning omkring ämnet osv.
Vad däremot inte är bra är om folk som följer en (ny) trend (vad barfotalöpning är tycker jag) och bara påstår att de har rätt, att alla andra bara är för
Väckar tanken, ja det är nog bra. Efterfråga vanor, kolla bakgrund och forskning omkring ämnet osv.
Vad däremot inte är bra är om folk som följer en (ny) trend (vad barfotalöpning är tycker jag) och bara påstår att de har rätt, att alla andra bara är för
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 08:03"Det är inte barfotalöpningen som är lösningen, det är att folk tvingas att löpa med mer skonande teknik om de inte har tjocka skor."
- Var det inte det som var barfota budskapet i boken?Hur många har testat att springa barfota efter att de läst boke
"Det är inte barfotalöpningen som är lösningen, det är att folk tvingas att löpa med mer skonande teknik om de inte har tjocka skor."
- Var det inte det som var barfota budskapet i boken?
Hur många har testat att springa barfota efter att de läst boke
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 13:30Jag håller med Niklas Larsson, det jag fick ut av boken var exakt det du skrev:
* De bästa löparna är de som springer med glädje, löpning skall vara kul.
* Spontant löpning ofta och långt är mer glädje än minutiöst planerad.
* Det är roligare att springa
Jag håller med Niklas Larsson, det jag fick ut av boken var exakt det du skrev:
* De bästa löparna är de som springer med glädje, löpning skall vara kul.
* Spontant löpning ofta och långt är mer glädje än minutiöst planerad.
* Det är roligare att springa