Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBorn to run
You need to log in to create posts and topics.

Varför över huvudtaget hålla på med något om det inte är roligt. Har svårt att förstå att någon som sysslar med löpning måste läsa en bok för att inse att löpning ska vara roligt. Om det inte känns roligt så finns det förhoppningsvis något annat att syssl

Det ska finnas folk som bara gör det för att tappa några kg till exempel.

Det finns faktiskt andra drivkrafter än "roligt" - det är väl inte så svårt att förstå?
Och att man kan bli inspirerad av en bok är väl inte heller så konstigt?

Man kan ju börja springa för att det verkar hälsosamt, men inte riktigt se tjusningen i det eftersom skolgympan avskräckt en hel del. Då kan en inspirerande bok vara det som gör att löpningen får en ny och roligare inriktning. Så var det för mig.

Ibland

varför skulle man inte kunna bli inspirerad av en bok krister? Och vem är det som säger att han eller hon Måste bli inspirerad av en bok för att kunna springa?

De som sätter världsrekord är ju ganska bra. Tycker jag i alla fall. Vad tycker du själv, Christer, vilka är de "bästa" löparna för dig?

Jag väljer att svara på den frågan fast den inte riktades till mig.

De bästa löparna för *mig* är de som drivs av glädje och inte bryr sig om resultat, hastigheter och sån skit.

Men för fan Magnus, är inte det de snabbaste? Varför håller du på och tjafsar?

Men för helvete Christer, du som försökte påpeka att de bästa löparna inte måste vara de snabbaste, vad tycker du själv? Eller har du ingen åsikt i frågan?

Jag försökte bara säga att olika människor kan ha olika uppfattning än den gängse (att den bäste är den snabbaste)

Men då du sa "Vem pratar om snabbast" - så verkade det som du ansåg att de bäste inte var de snabbaste???