Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra miltid för tjejer
You need to log in to create posts and topics.

🙂 KLOKT ^

K-G, jo jaag håller helt med om att det är svårt att springa extremt sakta, utan att stanna; precis var gränsfarten går är kanske olika men den finns. Ändå är det också rätt svårt att säga när någon "kan" springa t ex 5 km tror jag ... även

Joakim, tittar man på ålderstabellerna enligt WMA, som baserar sig på statiskt underlag ser man att 50-årig tjej på 45 motsvarar ganska väl 40 på en i sina bästa år, 39:44 för att vara exakt. Men en 70-åring som springer på 50-min är i världsklass och ham

Därmed sagt (enligt Joakim och Leifs resonemang ovan) att 40 minuter är bra för en kvinna i sina bästa år och det motsvarar 45 minuter för en 50-årig kvinna (dvs jag=51 år i år) vilket i sin tur motsvarar 60 minuter för en 70-årig tjej/kvinna/tant/gumma.

Eva - jag tycker din tid är kanon! Jag själv (som både är yngre tillika man) skulle få stryk av dig på milen...:-)
Jag erkänner villigt att mina tidsgränser ovan var inkonsekventa och högst godtyckliga. Poängen med mitt inlägg var egentligen att "det bero

Så sant så, Joakim. Fast jag tror de är tjejer även vid 70-år ålder 🙂

Så länge vi fortsätter springa är vi tjejer, det är när man slutar som man blir tant. 😉

Nog sagt Berit. (t+)

Berit, så är det!

Oj! Då var man tant upp till 37 års ålder och SEN blev man tjej. Ingen dålig evolution! 😀

Sylvia, det gäller inte bara löpning. Träning i allmänhet gäller.