Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 17:36🙂 KLOKT ^
K-G, jo jaag håller helt med om att det är svårt att springa extremt sakta, utan att stanna; precis var gränsfarten går är kanske olika men den finns. Ändå är det också rätt svårt att säga när någon "kan" springa t ex 5 km tror jag ... även
🙂 KLOKT ^
K-G, jo jaag håller helt med om att det är svårt att springa extremt sakta, utan att stanna; precis var gränsfarten går är kanske olika men den finns. Ändå är det också rätt svårt att säga när någon "kan" springa t ex 5 km tror jag ... även
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 17:44Joakim, tittar man på ålderstabellerna enligt WMA, som baserar sig på statiskt underlag ser man att 50-årig tjej på 45 motsvarar ganska väl 40 på en i sina bästa år, 39:44 för att vara exakt. Men en 70-åring som springer på 50-min är i världsklass och ham
Joakim, tittar man på ålderstabellerna enligt WMA, som baserar sig på statiskt underlag ser man att 50-årig tjej på 45 motsvarar ganska väl 40 på en i sina bästa år, 39:44 för att vara exakt. Men en 70-åring som springer på 50-min är i världsklass och ham
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 17:54Därmed sagt (enligt Joakim och Leifs resonemang ovan) att 40 minuter är bra för en kvinna i sina bästa år och det motsvarar 45 minuter för en 50-årig kvinna (dvs jag=51 år i år) vilket i sin tur motsvarar 60 minuter för en 70-årig tjej/kvinna/tant/gumma.
Därmed sagt (enligt Joakim och Leifs resonemang ovan) att 40 minuter är bra för en kvinna i sina bästa år och det motsvarar 45 minuter för en 50-årig kvinna (dvs jag=51 år i år) vilket i sin tur motsvarar 60 minuter för en 70-årig tjej/kvinna/tant/gumma.
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 18:26Eva - jag tycker din tid är kanon! Jag själv (som både är yngre tillika man) skulle få stryk av dig på milen...:-)
Jag erkänner villigt att mina tidsgränser ovan var inkonsekventa och högst godtyckliga. Poängen med mitt inlägg var egentligen att "det bero
Eva - jag tycker din tid är kanon! Jag själv (som både är yngre tillika man) skulle få stryk av dig på milen...:-)
Jag erkänner villigt att mina tidsgränser ovan var inkonsekventa och högst godtyckliga. Poängen med mitt inlägg var egentligen att "det bero
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 18:39Så sant så, Joakim. Fast jag tror de är tjejer även vid 70-år ålder 🙂
Så sant så, Joakim. Fast jag tror de är tjejer även vid 70-år ålder 🙂
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 18:47Så länge vi fortsätter springa är vi tjejer, det är när man slutar som man blir tant. 😉
Så länge vi fortsätter springa är vi tjejer, det är när man slutar som man blir tant. 😉
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 19:22Nog sagt Berit. (t+)
Nog sagt Berit. (t+)
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 20:31Berit, så är det!
Berit, så är det!
Quote from Catharina Brattlin on 12 January 2013, 20:46Oj! Då var man tant upp till 37 års ålder och SEN blev man tjej. Ingen dålig evolution! 😀
Oj! Då var man tant upp till 37 års ålder och SEN blev man tjej. Ingen dålig evolution! 😀
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 21:17Sylvia, det gäller inte bara löpning. Träning i allmänhet gäller.
Sylvia, det gäller inte bara löpning. Träning i allmänhet gäller.