Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 15:51Jaha, så det är därför det är bra att öka sin stegfrekvens? 😉
Jaha, så det är därför det är bra att öka sin stegfrekvens? 😉
Quote from Funbeat user on 9 January 2013, 17:24Johanna - Jäpp.
Johanna - Jäpp.
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 12:05Kollade efter låtar i 180 BPM och hittade flera som användes av löpare!!!
Om man springer efter dom låtarna blir det väl automatiskt kortare och snabbare steg eller ??
Kollade efter låtar i 180 BPM och hittade flera som användes av löpare!!!
Om man springer efter dom låtarna blir det väl automatiskt kortare och snabbare steg eller ??
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 12:48Mitt mål i år är att kunna springa en mil. Bara det liksom...
Den här formeln ålder + 5 känns lite ehh... jobbig... ska jag springa milen på 36 minuter!? Stressen! Men om jag väntar i 4 år med att maxa kanske jag kan sikta på 40 minuter på milen. Är det
Mitt mål i år är att kunna springa en mil. Bara det liksom...
Den här formeln ålder + 5 känns lite ehh... jobbig... ska jag springa milen på 36 minuter!? Stressen! Men om jag väntar i 4 år med att maxa kanske jag kan sikta på 40 minuter på milen. Är det
Quote from Tini Kjellin on 11 January 2013, 17:48Jag tycker du hade två helt rimliga mål där Louise. 1) Klara milen i år. 2) Klara milen under 40 om fyra år. Mål 2 kommer du säkert uppnå tidigare om du är envis, arbetsam och inte skyndar sönder dig.
Jag tycker du hade två helt rimliga mål där Louise. 1) Klara milen i år. 2) Klara milen under 40 om fyra år. Mål 2 kommer du säkert uppnå tidigare om du är envis, arbetsam och inte skyndar sönder dig.
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 19:24Eftersom endast en bråkdel av befolkningen klarar av att springa hela 10 km i sträck så tycker jag att en bra tid på milen, oavsett kön och ålder, är 70 minuter.
Eftersom endast en bråkdel av befolkningen klarar av att springa hela 10 km i sträck så tycker jag att en bra tid på milen, oavsett kön och ålder, är 70 minuter.
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 19:31Vad finns det för källa till det där påståendet att bara x % av Sveriges befolkning kan springa 5 eller 10 km? Jag försökte spåra det påståendet en gång för några år sedan (då gällde det 5 km) och jag hittade till ett inlägg på jogg.se men var det kom ifr
Vad finns det för källa till det där påståendet att bara x % av Sveriges befolkning kan springa 5 eller 10 km? Jag försökte spåra det påståendet en gång för några år sedan (då gällde det 5 km) och jag hittade till ett inlägg på jogg.se men var det kom ifr
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 19:37Ingmari.
Nolla trippmätaren i bilen och se hur LÅNGT 5K är.Eller tänk dig runt där du bor.
Hur många av de närmaste 1.000 skulle klara det?5K är för de flesta en ouppnåelig önskedröm.
Ingmari.
Nolla trippmätaren i bilen och se hur LÅNGT 5K är.
Eller tänk dig runt där du bor.
Hur många av de närmaste 1.000 skulle klara det?
5K är för de flesta en ouppnåelig önskedröm.
Quote from Jonny Persson on 11 January 2013, 19:42Nja, om jag tar de hushåll som ligger inom 75 meter från min tomtgräns vet jag i alla fall fyra stycken som gör milen under 40 och tre till som jag är rätt säker på att dom fixar det under 45. Och det är bara dom som jag vet springer och där jag har koll
Nja, om jag tar de hushåll som ligger inom 75 meter från min tomtgräns vet jag i alla fall fyra stycken som gör milen under 40 och tre till som jag är rätt säker på att dom fixar det under 45. Och det är bara dom som jag vet springer och där jag har koll
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 22:26Jag tror det är Viggbyholm som är ovanligt aktivt 😉 I mitt hus är det kanske en eller två som ens klarar en halvmil och då skulle jag vara en av dem på ren vilja för att bevisa något (sedan död i tre dagar innan återuppstånden, nej det var jesus.)
Jag tror det är Viggbyholm som är ovanligt aktivt 😉 I mitt hus är det kanske en eller två som ens klarar en halvmil och då skulle jag vara en av dem på ren vilja för att bevisa något (sedan död i tre dagar innan återuppstånden, nej det var jesus.)