Quote from Funbeat user on 19 August 2008, 23:22inte speciellt snabbt?!!!???!?!!!
inte speciellt snabbt?!!!???!?!!!
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 06:18allt är relativt men snabbt är det inte.
allt är relativt men snabbt är det inte.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 07:41dubbelpost
dubbelpost
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 07:42Uppvärmning förespråkas av alla kända "experter", så det är nog mer en fråga om hur man värmer upp.
"3,40 så är det ju inte speciellt snabbt" var ju ganska ödmjukt... (t-)
Uppvärmning förespråkas av alla kända "experter", så det är nog mer en fråga om hur man värmer upp.
"3,40 så är det ju inte speciellt snabbt" var ju ganska ödmjukt... (t-)
Quote from Elias Engqvist on 20 August 2008, 07:59Joakim, jag gissar att du både värmer upp och springer intervaller för fort för dig!
Att träna betyder inte att man ska ta ut dig så mycket som möjligt - det ska man göra på tävling!
Joakim, jag gissar att du både värmer upp och springer intervaller för fort för dig!
Att träna betyder inte att man ska ta ut dig så mycket som möjligt - det ska man göra på tävling!
Quote from ellen olsson on 20 August 2008, 08:023:40-tempo kan vara långsamt för de flesta. Det hänger på hur långa intervallerna är...
3:40-tempo kan vara långsamt för de flesta. Det hänger på hur långa intervallerna är...
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 08:15Träningen ska vara hårdare än tävling.
Annars utvecklas man inte.
Träningen ska vara hårdare än tävling.
Annars utvecklas man inte.
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 08:22"3:40-tempo kan vara långsamt för de flesta. Det hänger på hur långa intervallerna är... "
Nej, så fort kan jag inte springa alls.
Så det där stämmer inte riktigt, det blir ingen intervall alls om jag måste hålla det tempot.
"3:40-tempo kan vara långsamt för de flesta. Det hänger på hur långa intervallerna är... "
Nej, så fort kan jag inte springa alls.
Så det där stämmer inte riktigt, det blir ingen intervall alls om jag måste hålla det tempot.
Quote from ellen olsson on 20 August 2008, 08:25Har du testat 15/15-intervaller? Om du kör hårt i 15-20s så blir det ett rätt högt tempo...
Har du testat 15/15-intervaller? Om du kör hårt i 15-20s så blir det ett rätt högt tempo...
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 08:30Ja, med det är inte möjligt för mig att springa så fort än, jag kommer ner på runt 5-minuterstempo som bäst men det är för fort eftersom jag får flimmer för ögonen om jag går under 5-min/km.
Ja, med det är inte möjligt för mig att springa så fort än, jag kommer ner på runt 5-minuterstempo som bäst men det är för fort eftersom jag får flimmer för ögonen om jag går under 5-min/km.